loading...

بلاگ نیوز,اخبار مهم روز

در دود سیگار چه ترکیب های سمی ای وجود دارد گازهای موجود در دود سیگار - شیمی.کیمیاگری.auبده بازی.جیوه ... robabnaz45.persianblog.ir/tag/گازهای_موجود_در_دود_سیگار ذخیره شده مشاب

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بهترین روش درمان کیست مویی | فوری و به صورت قطعی 0 224 darmannews
برگه تقلب تمرین کنندگان ابری dojo aws 0 173 admin
لیست تمام سریال های نمایش خانگی در سال 1403 0 149 admin
بهترین و خوشگل ترین ریمیکس های شاد 1403 بصورت رایگان 0 184 admin
سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 9 منتشر شد! 0 287 shirnipazi
سریال خون سرد کی منتشر می شود؟ 0 183 shirnipazi
انتخاب مبل تختخواب شو 0 648 amir-seo
مشخصات بهترین مچبند هوشمند 2021 0 960 shirnipazi
مسترکارت 0 1203 pakansanat
چگونه سالنهای پرورشی و کارخانه های صنعتی را تجهیز کنیم 0 972 roya2020
برای افزایش ماندگاری بتن رنگی چه باید کرد؟ 0 844 roya2020
واحدهای تولیدی انواع مقاطع آلومینیومی 0 843 roya2020
رنگ آمیزی با غلطک طرح دار 0 817 nikoo2020
دستگاه کپی شارپ 5516 - تیشرت مخصوص چاپ سابلیمیشن 0 787 nikoo2020
فواید کاشت سریع ایمپلنت 0 812 nikoo2020
سمعک سیگنیا مناسب هر فرد 0 863 nikoo2020
روف گاردن (بام سبز) 0 900 shirnipazi
پنجره ترمال بریک 0 718 shirnipazi
آبنما چیست (صفر تا صد) (طراحی تا اجرا) 0 782 shirnipazi
قیمت انواع کارواش خانگی ماشین 0 721 shirnipazi

در دود سیگار چه ترکیب های سمی ای وجود دارد


گازهای موجود در دود سیگار - شیمی.کیمیاگری.auبده بازی.جیوه ...

robabnaz45.persianblog.ir/tag/گازهایوجود_در_دود_سیگار
  1. ذخیره شده
  2. مشابه
در وجود حرارت بالای ۸۰۰ درجه سانتیگراد (دمای اشتعال سیگار) مانند یک راکتور شیمیایی ... در چند دهه اخیر تحقیقات گسترده ای توسط تیم های تحقیقاتی بزرگ شیمی در سراسر ... این نوع کاتالیست ها می توانند بسیاری از ترکیبات موجود در دود سیگار ... منواکسید کربن،اکسیدهای نیتروژن،سیانید هیدروژن،آمونیاک و دیگر مواد سمی موجود ...

[PDF]: ﻣﻀﺮات ﺳﯿﮕﺎر ﮐﺎﻏﺬ . ﺿﺮر و ﺳﻤﯽ ﺑﻮدن ﺳﯿﮕﺎر ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ .

baharestan.iums.ac.ir/uploads/sigar_5614.pdf
ﺳﯿﮕﺎر ،ﻣﻮاد ﻧﮕﻬﺪارﻧﺪه ،اﺳﺎﻧﺲ ،ﭼﺴﺐ ،ﻣﺮﮐﺐ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎي ﮐﺎﻏﺬ و ﻓﯿﻠﺘﺮ ﺳﯿﮕﺎر ﻫﻤﮕﯽ ﻫﻨﮕﺎم روﺷﻦ ﺑﻮدن ﺳﯿﮕﺎر. ،ﺗﺮﮐﯿﺐ ... اﯾﻦ ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ و ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ و ﺳﻤﯽ اﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪه و اﯾﻦ ﺣﺮارت ﻧﺎﺷﯽ از آﺗﺶ ﺳﯿﮕﺎر و ﻋﺒﻮر از ﻓﯿﻠﺘﺮ ،ﺑﻪ ... ﻫﺮ ﻧﺦ ﺳﯿﮕﺎر. 500. ﺳﺎﻧﺘﯽ ﻣﺘﺮ ﻣﮑﻌﺐ دود دارد ﮐﻪ. 85. درﺻﺪ. دود ﻫﺮ ﻧﺦ ﺳﯿﮕﺎر. ﮔﺎزﻫﺎي ﺷﯿﻤﯿ. ﺎﯾﯽ و ... اﯾﻦ دﻣﺎي ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﻫﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮي در ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺑﻪ وﺟﻮد آورد از ﻃﺮﻓﯽ ﻓﯿﻠﺘﺮ ﺳﯿﮕﺎر ﻧﯿﺰ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ.

[DOC]سیگار

www.ssu.ac.ir/fileadmin/templates/fa/Moavenatha/.../cigar.doc
زیرا پروتئین و اسید های آمینه موجود در توتون بسیار بالاتر از سویا بوده و با پروتئین ... چپق هم نوعی تدخین توتون است که دسته ای چوبی و سفالین دارد . ... مواد سمی و سرطانزای توتون و دود سیگار از چهار هزار نوع ماده شیمیایی فرا تر است.از ترکیبات مختلف شیمیایی که در دود سیگار موجود است ، 7 ماده اثرات سوء شدید و بیشتری در روی ...

مواد شيميايي خطرناك موجود در سيگار - راسخون

rasekhoon.net › ... › مواد شيميايي خطرناك موجود در سيگار
تالیوم، سومین عنصری است که وجود آن در سنگ معدنهای زمین، با روش طیف‌سنجی، به اثبات رسید. ... چند تركيب سرطان زا در سيگار: ... فهرستي از مواد سمي موجود در تنباكو و دود سيگار: ... 3- آمونياك (ammonia): در تماس با آلوئول هاي ششها يك ماده بسيار خورنده است. ... 22- تار و يا قطران (TAR): تار تركيبي صمغ مانند، قهوه اي و چسبناك است و از ...

در دود سیگار چه ترکیبات سمی وجود دارد - نتایج زنده

90sport.blogsky.com/1395/.../در-دود-سیگار-چه-ترکیبات-سمی-وجود-دارد
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - این یک وبلاگ خصوصی است و فقط باز نشر از سایت های معتبر ایرانی را دارد، انتشار ... در دود سیگار چه ترکیبات سمی وجود دارد ... (۱) · اطلاعات جالبی در مورد جیوه (۱) · رنگ چشم بستگی به مقدار ماده ای بنام ملانین دارد (۱) · عبور تخم مرغ .

[PDF]اجزا و ترکیبات سیگار

www.ensani.ir/storage/Files/20120326154817-3076-282.pdf
حرارت بس يار باال نيز به این مواد شيميایی و ترکيبات ناشناخته و سمی،. اضافه ش ده ... دهنده ی سیگار. از 4هزار نوع ماده ی س می که در س يگار وجود دارد، تعداد کمی از آن ها ... چندهس ته ای، فلزاتی مانند »نيكل«، »آرسنيک«، »کادميم« و »پلونيوم. های نوین ترك ... این ماده ی ش يميایی، یكی دیگر از ترکيب های داخل دود فرم آلدئی د:.

سیگار - دکتر سید مرتضی احتشام فر

ehteshamfar.com/index.php?option=com_content&view...
۱ فروردین ۱۳۹۰ ه‍.ش. - از ترکيبات مختلف شيميايي که در دود سيگار موجود است ۷ ماده اثرات سوء شديد و بيشتري در روي دستگاه هاي مختلف بدن دارد که عبارتند از. نيکوتين : ماده‌اي سمي و کشنده است که به کمک حرارت قابل تبخير بوده و از نظر ساختمان ... مواد راديواكتيو : در توتون سيگار تشعشعات سرب و پلونيوم وجود دارد كه سرطان‌زا مي‌باشند.

اعتیاد به نیکوتین - مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو ، ...

hamrah.co/صفحات/نیکوتین/
دود حاصل از سوختن تنباکو دارای ماده ای به نام نیکوتین است. ... درحدود ٤٠٠٠ نوع ترکیب شیمیایی در دود سیگار وجود که حداقل ٢٥٠ عدد از آنان برای سلامتی انسان مضر هستند. ... این ماده بسیار سمی تاثیر زیادی در مبتلا شدن فرد به بیماری های رسوی دارد.

دود سیگار شما به چشم من هم می‌رود! - شفاف

www.shafaf.ir/fa/news/184384/دود-سیگار-شما-به-چشم-من-هم-می‌رود
دود سیگار مخلوطی از دود ناشی از سوختن توتون و کاغذ سیگار است و در این ترکیب 250 ماده شیمیایی سمی و سرطان‌زا خطرناک وجود دارد.

ترکیبات شیمیایی دود سیگار - اعتیاد بلای قرن

addiction89.blogfa.com/post-11.aspx
اعتیاد بلای قرن - ترکیبات شیمیایی دود سیگار - - اعتیاد بلای قرن. ... توتون و کاغذی که در آن پیچیده شده است، مواد سمٌی دیگری نیز به وجود می آید که به همراه دود سیگار از ... طبق جدول فوق ، سمٌیت دود سیگار و اختلالات و بیماری های وابسته بدان، بر خلاف ... مختلف هیدروژن حاصل در جریان احتراق جذب می شوند قابل کنترل نیستند. ادامه دارد .

ترکیبات شیمیایی دود سیگار و عوارض مصرف آن - آموزش ...

rizgar88.blogfa.com/post-171.aspx
۹ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ... که دود سیگار (علاوه بر نیکوتین تبخیر شده در دود) تابع گازهای سمٌی مهم متصاعد ... طبق جدول فوق ، سمٌیت دود سیگار و اختلالات و بیماری های وابسته بدان، بر ... دود سیگار وجود دارند که بر حسب تغییر شرایط دود کردن سیگار، پیش از همه دی ... گردد که گسترۀ آثار نامطلوب آن با روزافزونی استعمال آن، رابطه مستقیم دارد.

بچه ها سلامت باشید - اثرات زيان‌آور مواد شيميايي موجود در سيگار

mumsshc.blogfa.com/post/562
از ترکيبات مختلف شيميايي که در دود سيگار موجود است 7 ماده اثرات سوء شديد و بيشتري در روي دستگاه هاي مختلف بدن دارد که عبارتند از : ... تبخير بوده و از نظر ساختمان شيميايي در گروه آلکالوئيدهاي سمي جا دارد مصرف سيگار و ورود نيکوتين ... مواد راديواكتيو : در توتون سيگار تشعشعات سرب و پلونيوم وجود دارد كه سرطان‌زا مي‌باشند.

سیگار و دخانیات - ترک سریع سیگار

www.zendegany.com/cigarettes.html
سیگار و ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن. ... توتون ، تنباکو و دخانیات- توتون کلمه ای ترکی است و به معنای دود می باشد. ... 3-نیکوتین :نیكوتین یك آلكولوئید (شبه قلیا) بسـیـار سـمی و روغـن مانند میباشد. .... در تمام سیگارهای مارک داخلی و خارجی یافت می شود، این ماده توسط برگ های تنباکو از گاز رادن ۲۲۲، که در اتمسفر وجود دارد جذب می ...

عوارض و مضرات سیگار - ترک سریع سیگار

www.zendegany.com/cigarettes/65-effects-of-smoking.html
۱- سرطان :طبق تحقیقات ۴۰ عنصر سرطان زا در دود سیگار وجود دارد. ... عوارض و مضرات و زیان های سیگار ... ها:منواکسید کربن یکی از اصلی ترین گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار است، میل ترکیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اکسیژن است. این گاز باعث کاهش قدرت عمل اکسیژن در خون افراد سیگاری حرفه ای می شود.

اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ی126 - از سیر تا پیاز علوم هفتم

d-n.persianblog.ir/post/22/
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دود سیگار حاوی بیش از ۴۰۰۰ نوع ماده سمی گوناگون است که شامل ... آرسنیک سبب بروز ورم معده (گاستریت) و در نتیجه زخم های اثنی عشر می گردد ... هنگامی که این اسید با هموگلوبین خون انسان ترکیب شد، تولید ... مواد رادیواکتیو : در توتون سیگار تشعشعات سرب و پلونیوم وجود دارد که ..... عکس هایی از انرژی هسته ای(۱).

ترکیبات سیگار از چه موادی تشکیل شده است؟ - مهمترین اخبار ...

vista.ir/article/13503/ترکیبات-سیگار-از-چه-موادی-تشکیل-شده-است؟
بر اساس این گزارش مواد سمی و غیر سمی ناشی از سیگار کشیدن با احتراق تنباکو، کاغذ و چسب کاغذ ، مرکب نوشته های روی کاغذ ، اسانس و افزودنی های سیگار تولید می شوند. ... حدود 40 ساله شنید، دیگر کار از کار گذشته و صحنه ای در نزدیکی پل میرداماد رقم ... معدن و تجارت از پرداخت چنین رقم سرسام آوری به زیر مجموعه خود خبر دارد یا خیر؟

مرکز جامع سرطان > >مقالات>اطلاعات مربوط به ضررهای کشیدن ...

www.ncii.ir › مقالات
کشیدن سیگار باعث ایجاد بسیاری از انواع سرطان می‌شود، از جمله سرطان‌های ریه، مری، ... در بین 250 ماده شیمیایی شناخته شده مضری که در دود توتون وجود دارد، دست کم 69 ماده ... گمان می‌رود دیگر مواد شیمیایی سمی موجود در دود توتون، از جمله مواد شیمیایی زیر، ... و سیگار کشیدن غیرفعال هم می‌نامند)، ترکیبی است از دود حاصل از «انتهای روشن» ...

رابطه سیگار و بیماریها : سایت پزشکان بدون مرز

www.pezeshk.us/?p=29230
۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بيش از ‌٤٠ عنصر سرطانزا در دود سيگار وجود دارد احتمال سرطان ريه ‌٢٢ مرتبه ... افراد سيگاري نه تنها سـلامـتـي خـود را در مـعـرض انــواع بيماري هاي ... 17- رهايي از صدها ماده سمي و سرطان زاي موجود در سيگار. ... دود سيگار بيش از 40 نوع تركيب سرطان زا دارد. ... پيدايش توده هاي بزرگ شونده در هر جاي بدن ممكن است نشانه اي از يك ...

ضرر های سیگار - پایگاه حیات

www.biozist.blogfa.com/post/15
سيگارها داراى ۴۰۰۰ تركيب شيميايى متفاوت هستند كه ۴۳مورد آن ها سمى هستند و به ... هزارها دليل مهم ديگر براى ترك سيگار و رهايى از مشكلات و مضرات آن وجود دارد، هيچ ... گاز هاي سمي موجود در سيگار ، بصورت لايه اي ، داخل راههاي تنفسي و ريه ها را مي پوشاند . ... مضرات ناشي از دود سيگار ، براي اطرافيان فرد سيگاري ، بيشتر از خود اوست .

مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات - اخبار > سيگار ...

tpcrc.sbmu.ac.ir/?siteid=188&pageid=6706&newsview=8864
افرادی که قلیان می کشند ، چون پک های طولانی و عمیقی می زنند به عوارض بیماری ریوی ، به ویژه ... چپق هم نوعی تدخین توتون است که دسته ای چوبی و سفالین دارد . ... مواد سمی و سرطانزای توتون و دود سیگار از چهار هزار نوع ماده شیمیایی فرا تر است. .... بیش از ‌۴٠ عنصر سرطانزا در دود سیگار وجود دارد احتمال سرطان ریه ‌٢٢ مرتبه بیشتر از ...

نیکامد - سوال و جواب های رایج در زمینه عوارض سیگار

www.nikamad.com/...و.../سوال-و-جواب-هایایج-در-زمینه-عوارض-سیگار
چه ارتباطی بین مرگ و میر افراد و استعمال دخانیات وجود دارد؟ .... بله، دود سیگار حاوی بیش از ۴۰۰۰ ماده سمی و زیانبخش است که افراد سیگاری و غیر سیگاری را آلوده و ... نیکوتین ماده ای بسیار سمی و روغن مانند است که دارای ویژگی های زیر می باشد: ... مهمترین ترکیب موثر سیگار، نیکوتین است که عامل اصلی اعتیاد جسمانی به دخانیات است.

سیگار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/سیگار
با این وجود، شرکت‌های تولید سیگار این پژوهش‌ها را بی‌اساس و اثبات نشده می‌خوانند .... تنها همهٔ مواد سرطان زای دود سیگار را دارا است، بلکه مونوکسیدکربن بیشتری هم دارد.

دانستنی های مفید - مضرات سیگار و قلیان

seyed110110.blogfa.com/post/5
یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که برای شما بیان می کنیم: باور غلط .... اﯾﻦ ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ و ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ و ﺳﻤﯽ اﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪه و اﯾﻦ ﺣﺮارت ﻧﺎﺷﯽ از آﺗﺶ ﺳﯿﮕﺎر و ﻋﺒﻮر از ﻓﯿﻠﺘﺮ ،ﺑﻪ ... ﮔﻮﻧﻪ اي ﮐﻪ ﻣﻮاد ﺳﻤﯽ ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮﺧﺖ ﺳﯿﮕﺎر ،از دود ﺣﺸﯿﺶ ﻫﻢ ﺳﺮﻃﺎن زاﺗﺮ اﺳﺖ.

مضرات سيگار و قلیان (تاپیک جامع دخانیات) [آرشيو] - ...

forum.p30world.com › ... › موضوعات علمی › زیست شناسی، پزشکی
۱۹ اسفند ۱۳۸۴ ه‍.ش. - سيگارها داراى ۴۰۰۰ تركيب شيميايى متفاوت هستند كه ۴۳مورد آن ها سمى هستند و ... گاز هاي سمي موجود در سيگار ، بصورت لايه اي ، داخل راههاي تنفسي و ريه ها را مي پوشاند . ... از طرف ديگر نبايد نا لميد باشند ؛ زيرا امکان ترک سيگار ، در هر سني وجود دارد . ... دود سيگار افراد سيگاري ، به کودکان و زنان باردار بيشتر از ساير ...

سیگار چیست – زغال کبابی خان خان

khan-khan.com › مقالات مرتبط
کاغذ سیگار، مواد نگهدارنده ،اسانس ،چسب ،مرکب نوشته های کاغذ و فیلتر سیگار ... حرارت فوق العاده بالا نیز به این مواد شیمیایی و ترکیبات ناشناخته و سمی ... هر نخ سیگار ۵۰۰ سانتی متر مکعب دود دارد که ۸۵ درصد دود هر نخ سیگار گازهای ... در سیگار وجود دارند بهگونه ای که مواد سمی ناشی از سوخت سیگار ،از دود حشیش هم سرطان زاتر است.

لحظه شماری برای مرگ با سیگار - سایت رسمی مجله غذا

www.ghazaa.com/2014-01-25-08.../438-1390-01-16-09-35-09.html
3- آرسنیک: یک ماده بسیار سمی است که در مرگ موش از آن استفاده می شود و باعث مسمومیت و ... 1- بیماری های ریوی: بیماریهای مزمن ریه مانند آمفیزم (در این بیماری کیسههای هوایی ... 4- سرطان: بیش از 40 نوع ترکیب سرطان زا در سیگار وجود دارد که با استنشاق دود آن این .... یکی از مهمترین اعمال ویتامین ای برای سیگاریها کاهش پیشرفت تصلب ...

آوای سلامت - سوء مصرف مواد

iec.behdasht.gov.ir › پرسش و پاسخ
راهنمای روش های پیشگیری از بارداری1 (قرص های ترکیبی) .... سوال و جواب های رایج در زمینه عوارض سیگار ... میان ETS سیگار معمولی و سیگاربرگ چه تفاوت هایی وجود دارد؟ .... بله، دود سیگار حاوی بیش از ۴۰۰۰ مادّه سمی و زیانبخش است که افراد سیگاری و غیر ... نيکوتين ماده اي بسيار سمي و روغن مانند است که داراي ويژگي‌هاي زير مي باشد:

دود چه اثري داره؟ | ويکي پديا ايران

www.wikipedia-iran.ir/g.aspx?q=دود_چه_اثري_داره؟&id...
دود دسته دوم سیگار دارای مضراتی جدی است ... دود چه اثری دارد؟در دود سیگار چه ترکیب های سمی ای وجود دارددود سیگارمسیگار برگمضرات سیگار 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10.

[PPT]دخانیات

isfhealth2.mui.ac.ir/sites/isfhealth2.mui.ac.ir/files/.../dokhaniat.ppsx
دود اوليه با هر پك از سيگار وار د دستگاه تنفس فرد سيگاري مي شود و تركيبات خطرناك تري ... مواد سمي خطرناك و كشند ه اي است كه بعضا به عنوان سلاح هاي شيميايي مورد .... مواد شيميايي بالقوه سمي و مضري در فضا وجود دارد كه با تركيب با دود سيگار و يا ...

[DOC]I . بیماری های کشنده مرتبط با استعمال دخانیات - دانشگاه علوم ...

www.gums.ac.ir/Upload/Modules/Contents/asset50/sigar.docx
هزینه های ناشی از مصرف دخانیات بسیار زیاد است، به علاوه افراد سیگاری در طول زندگی شان .... بخش گازی : تقریباً 95- 92% از کل وزن دود سیگار در پایه گازی آن وجود دارد. ... میل ترکیبی مونواکسیدکربن با هموگلوبین که مسئول انتقال اکسیژن از ریه به ... نیکوتین ماده ای بسیار سمی است که تزریق تنها 60 میلی گرم از آن در خون که معادل ...

انجمن خردورزان جوان - پدر، مادر درباره سیگار چه می دانید؟

forsat76.blogfa.com/post-106.aspx
زمانی که یک سیگار روشن می شود و مواد داخل آن می سوزد ترکیبی سمی- شیمیایی و ... در دود سیگار بیش از 4000 ترکیب شیمیایی وجود دارد که از این میان بیش از 40 ... کربن مونوکساید: ماده ای بد بو که در دو جا وجود دارد ؛اگزوز ماشین و ریه های فرد سیگاری.

تخریب بدن با دود سیگار - تبیان

www.tebyan.net/index.aspx?pid=155660
۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ه‍.ش. - هر پکی که به سیگاری زده می شود، بلافاصله آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد. ... محققان ثابت کردند که دود سیگار حاوی 100 ترکیب سمی و 70 ترکیب سرطان زا است. ... در بیمارستان “نورت وسترن مموریال” در بیانیه ای اعلام کرد: بیماری قلبی و ... افرادی که بیمار هستند یا افرادی که مبتلا به سرطان هستند وجود دارد.

قلیان های میوه ای معضلی هولناک تر از شیشه - شبکه خبر

www.irinn.ir/news/53562/قلیان-های-میوه-ای-معضلی-هولناک-تر-از-شیشه
۹ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بسیاری از افرادی که درگذشته از قلیان های میوه ای استفاده می کرده اند و دچار افت ... بنابراین اعتیاد در قلیان کشی با روی آوردن به استعمال سیگار و اعتیاد به ... به تنباکوی ساده دارند زیرا مواد آروماتیک ( ترکیبات حلقه ای) موجود در آن ها بر اثر ... می شوند که دود ناشی از مواد دخانی بیش از 4000 ماده سمی و 70 ماده سرطان زا دارد.

قليان ده برابر هروئين اعتيادآور است

omranrco.tehran.ir/Default.aspx?tabid=74&articleid...
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در هر بار پك زدن به قليان، چندين برابر پك زدن به سيگار دود وارد بدن مي شود. ... تركيبي از اسانس ميوه اي هستند معمولا فرد را در طولاني مدت در معرض دود بيشتري نسبت ... كه همين ادوات، سميت و مضرات و ضرر و زيان دود ناشي از قليان را تشديد مي كند. ... منوكسيد كربن، نيكوتين، قير و فلزات سنگين كه در دود قليان وجود دارد ...

در دود سیگار چه ترکیبات سمی وجود دارد - سانگ زا

songza.rozblog.com/post/.../در-دود-سیگار-چه-ترکیبات-سمی-وجود-دارد.h...
(۱) · اطلاعات جالبی در مورد جیوه (۱) · رنگ چشم بستگی به مقدار ماده ای بنام ملانین دارد (۱) · عبور ... این ماده بسیار سمی تاثیر زیادی در مبتلا شدن فرد به بیماری های رسوی دارد. ... در دود سیگار 4 هزار نوع ماده سمی وجود دارد که 40 ترکیب شیمیایی آن به صورت ...

عوارض سیگار - حوادث ،روزنامه

www.akairan.com/health/tag/عوارض%20سیگار/
دود سیگار در چاق شدن اطفال تاثیرات منفی می گذار و می تواند موجب ایجاد بیماریهای ... آکایران :سیگار خطر بروز بیماری های قلبی، سرطان ریه و سرطان پوست را بالا می برد بنا ... در مطالعه گسترده ای که بر روی مردان میانسال تا سالمند سیگاری به انجام رسید ..... متخصصین معتقدند مواد شیمیایی سمی که در دود سیگار وجود دارد به DNA موجود در ...

به صورت گروهی در مورد یکی از پرسش های زیر اطلاعاتی را جمع ...

www.asemankafinet.ir/.../به-صورت-گروهی-در-مورد-یکی-از-پرسش-های-ز...
۲۷ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دود سیگار چه اثری بر سلامت فرد سیگاری و اطرافیانش دارد؟ در دود سیگار چه ترکیب های سمی ای وجود دارد؟ در افراد سیگاری چه بیماری هایی شایع تر ...

listlistدر دود سیگار چه ترکیب های سمی ای وجود دارد

nashenas.irfacebook.ir/.../listlistدر+دود+سیگار+چه+ترکیب+های+سمی+ای+وج...
... حسنی · هیات ورزشهای نابینایان گیلان و شهر رشت · bluebell · kaviyan amini · گالری آثار امید فاضلی · مرا به فردا برسان. نتيجه اي براي جستجوي شما پيدا نشد.

گزارش ویدئوئی از تاثیرات مخرب سیگار بر ریه انسان - ...

sinapress.ir/.../گزارش-ویدئوئی-از-تاثیرات-مخرب-سیگار-بر-ریه-انسان
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آزمایش های انجام شده بر روی مواد تشکیل دهنده سیگار ، وجود صدها ماده سمی و مرگبار را در ترکیبات آن اثبات کرده است و از سوی دیگر تاثیر منفی سیگار روی سیستم ... در این آزمایش ، ریه های مورد نظر در داخل دو محفظه شیشه ای که تنها راه انتقال هوا به ... هوای عاری از دود سیگار حق کودکان است ... چرا بهار حال و هوایی متفاوت دارد؟

[PPT]پاورپوينت عوارض دخانيات.ppt

www.qums.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=f2560d05-5a3d-441a...
2- در ته سيگارها بيش از 165 ماده شيميایی وجود دارد که حيوانات کوچک و پرندگان ممکن است ... در رقابت با اکسیژن برای ترکیب با هموگلوبین پیروز می شود و در نتیجه، انتقال ... بخش ذره ای 15 درصد دود سیگار را شامل می شود. .... 21- تولوئن(TOLUEN): یک ماده بسیار سمی است که در رقیق کننده های رنگ( تینر) مورد استفاده قرار میگیرد.

مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن عوارض ضررهای دخانیات | راز ...

100raz.com/harms-harmful.../cigarette-ضرر-زیان-مضرات-عوارض-سیگار...
مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن ضررهای عوارض دخانیات مواد مخدر ... از نشانه های وابستگی فیزیکی اضطرار فرد برای “سیگار کشیدن” چند دقیقه پس از ... گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار میباشد، میل ترکیبی این گاز با خون .... این احتمال وجود دارد که ترکیبات موجود در دود سیگار از طریق جفت منتقل شده و مستقیما به ...

[PDF]ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﻣﻮﺟﻮد در دود ﺳﯿﮕﺎر ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ

cld.persiangig.com/.../ترکیبات%20شیمیایی%20موجود%20در%20دود%...
اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﺮﺧﯽ از ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﺳﯿﮕﺎر ﺑﻪ ﻣﻮاد ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد . ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ ... اي ﺳﻤﯽ و ﮐﺸﻨﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺣﺮارت ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺒﺨﯿﺮ ﺑﻮده و از ﻧﻈﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ در ﮔﺮوه. آﻟﮑﺎﻟﻮﺋﯿﺪﻫﺎي ... ﻣﻨﻮﮐﺴﯿﺪ ﮐﺮﺑﻦ از ﻃﺮﯾﻖ دود ﺳﯿﮕﺎر وارد رﯾﻪ. ﻫﺎ ﺷﺪه و از آﻧﺠﺎ ... ﻫﺎي ﺳﯿﺎﻧﻮر ﻫﯿﺪروژن و ﺟﻮﻫﺮ ﺑﺎدام ﺗﻠﺦ ﻧﯿﺰ ﺷﻬﺮت دارد ﯾﮑﯽ دﯾﮕﺮ از ﻣﻮاد ﻣﻀﺮ و ﺳﻤﯽ. ﻣﻮﺟﻮد ... در ﺗﻮﺗﻮن ﺳﯿﮕﺎر ﺗﺸﻌﺸﻌﺎت ﺳﺮب و ﭘﻠﻮﻧﯿﻮم وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺳﺮﻃﺎن. زا ﻣﯽ. ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ای دود و بیداد! - آفتاب

www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › توصیه های پزشکی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - از آنجا که ترکیب های شیمیایی و سمی موجود در دود قلیان می توانند باعث ... دارد و هم ده ها ماده سمی در دود آن وجود دارد و هر زیانی که سیگار و دخانیات دارد، در ...

کلنیک ترک سیگار - سیگار تنباکو - blogfa.com

ctc.blogfa.com/post-1.aspx
بخش عمده اي از راههاي مقابله با مصرف دخانيات به رسانه هاي جمعي و اطلاع رساني برمي گردد ... بوي مخصوص تنباکو بعلت وجود روغن فراري موسوم به نيکوتيانين ( Nicotianin ) است. ... دود سيگار را بيشتر در ريه هاي خود نگه دارد و بنابراين مواد سمي بيشتري جذب بدنش مي گردد. ... ترکيب تنباکو و کاغذ سيگاري که آن را احاطه کرده است.

[PPT]عوارض مصرف سیگار و قلیان

vcsc.kmu.ac.ir/.../avarez%20masraf%20sigar%20v%20gheyan%20.pptx
سیگار ، لوله استوانه ای شکل پیچیده شده از تنباکو در میان کاغذ یا برگ تنباکو می ... در خون يك فرد سيگاري ، 5 تا 10 % منوكسيد كربن وجود دارد . ... دود ايجاد شده به وسيله قليان، حاوي ميزان بالايي از تركيبات سمي مانند منوكسيد كربن ... يكي از ورودي هاي اصلي وبزرگ اعتياد به مواد مخدر، مصرف مواد دخاني از جمله سيگار وقليان مي باشد .

در دود سیگار چه ترکیبات سمی وجود دارد

90sport-bsk.vicblog.ir/post/.../در-دود-سیگار-چه-ترکیبات-سمی-وجود-دارد
در دود سیگار چه ترکیبات سمی وجود دارد. ... Translate this page(۱) · اطلاعات جالبی در مورد جیوه (۱) · رنگ چشم بستگی به مقدار ماده ای بنام ملانین دارد (۱) · عبور تخم مرغ .

تنباكوي قليان 400 ماده سمي دارد - بیتوته

www.beytoote.com/health/addiction/persuaded-french-toxic-matter.html
محرومیت از مواد مخدر, اعتیاد به مواد مخدر, نشانه های محرومیت از مواد مخدر ... نيكوتين ماده‌اي اعتيادآور است كه در تنباكو وجود دارد، اين مطلب كه چون دود قليان از روي آب ... سيگار در حالت عادي 43 نوع سم و ماده سرطان‌زا دارد كه همراه نيكوتين وارد بدن مي‌شود. ... در بدن به دليل داشن ميل تركيبي شديدي كه با گلبول‌هاي قرمز دارد، جايگزين واحدهاي اكسيژن در ...

نیکوتین - نسخه قابل چاپ - تالارهاي گفتمان انجمن بانیان جوان

forum.banianejavan.ir/printthread.php?tid=14915
۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 1 پست - ‏1 نویسنده
دود حاصل از سوختن تنباکو دارای ماده ای به نام نیکوتین است. ... درحدود ٤٠٠٠ نوع ترکیب شیمیایی در دود سیگار وجود که حداقل ٢٥٠ عدد از آنان برای سلامتی ... این ماده بسیار سمی تاثیر زیادی در مبتلا شدن فرد به بیماری های رسوی دارد.

آثار اختصاصی سوء مصرف مواد کدامند؟ - فصلنامه افق طلائی ...

zuhen.persianblog.ir/post/593/
۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دود سیگار خطر سرطان، آمفیزم ریه، اختلالات ریوی و بیماری های قلبی عروقی را در ... احتمال ایجاد روان پریشی هم در افراد مستعد با مصرف این ماده وجود دارد. ... مواد استنشاقی بسیار سمی اند و می توانند به قلب، کلیه ها، ریه ها و مغز آسیب برسانند. ... هم زمان سیگار و الکل تا ترکیب های خطرناک داروهای نسخه ای و ترکیب کشنده ای ...

[PDF]مروری بر انواع آالینده های هوای درون ساختمان و اثرات آنها بر ...

floghmani.natres.iut.ac.ir/.../an_overview_of_the_types_of_indoor_air_...
شهر های بزرگ مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که آلودگی هوای درون ساختمان. ها مسئله بسیار جدی تر و ..... ترکیب در دود سیگار وجود دارد که سرطان زا میباشد.از. هیدرو.
 
سيگار حاوي 4000 ماده شيميايي مي باشد. تنباكو حاوي بيش از 60 ماده سرطان زا و بيش از 700 ماده افزودني (نگهدارنده ها، طعم دهنده ها) است.
چند تركيب سرطان زا در سيگار:
1- بنزو پيرين (benzopyrene): اين ماده در پي احتراق ناقص مواد ارگانيك توليد مي شود. بسيار جهش زا و سرطان زا مي باشد.
2- نيتروزامين (nitrosamine): از واكنش نيكوتين و ساير تركيبات با نيتريت تنباكو توليد مي شود. اين ماده نيز سرطانزا مي باشد.
فهرستي از مواد سمي موجود در تنباكو و دود سيگار:
1- استون (acetone): مايع فرار و معطري است كه به عنوان حلال به كار مي رود (مثلا در لاك پاك كن هاي ناخن). استون به پوست، دهان،‌ كليه ها،‌ كبد و اعصاب آسيب رسانده و باعث نواقص مادرزادي مي شود.
2- آلومينيوم (aluminium): باعث درماتيت تماسي (التهاب پوست) و آلزايمر مي شود.
3- آمونياك (ammonia): در تماس با آلوئول هاي ششها يك ماده بسيار خورنده است.
4- آرسنيك (arsenic):‌ يك ماده بسيار سمي است كه در حشره كش ها و آفت كش ها استفاده مي شود. باعث مسموميت و آسيب به ارگانهاي بدن گرديده و مي تواند سرطانزا نيز باشد. اين ماده در مرگ موش موجود است.
5- بنزن (benzene): ‌يك تركيب آروماتيك است كه از ذغال سنگ و نفت خام بدست مي آيد و به عنوان حلال مصرف مي شود. سرطانزا بوده و مي تواند باعث خواب آلودگي،‌ افزايش ضربان قلب گيجي،‌ سردرد، سرگيجه، افزايش فشار خون، لرزه، استفراغ، بيهوشي و مرگ مي شود.
6-كادميوم (cadmium): اين ماده در ساخت باتري ها كاربرد داشته و باعث مشكلات مجاري تنفسي و كليه ها،‌ آسيب به كبد، پوكي و نرمي استخوان مي شود. مي تواند سرطانزا نيز باشد.
7-كافئين (caffeine):‌ باعث افزايش انرژي و بي قراري مي شود.
8- منو اكسيد كربن (co):‌ گاز بي بو و بي رنگي است كه بسيار كشنده و سمي مي باشد. باعث سرگيجه، سردرد،‌ بيهوشي،‌ نارسايي تنفسي و مرگ مي شود. منواكسيد كربن اكسيژن رساني به عضلات، مغز و نسوج بدن را كاهش داده و سبب مي گردد قلب و بدن سخت تر كار كنند.
9- كلرفرم (chloroform): باعث ايجاد مشكلات كبدي و كليوي، نواقص مادرزادي و مشكلات پوستي مي شود.
10- مس (copper): در عملكرد طبيعي برخي آنزيم هاي بدن اختلال ايجاد مي كند.
11- سيانيد/ هيدروژن سيانيد (syanide/ hydrogen /syanide): باعث ايجاد كما، تشنج، آپنه، ايست قلبي، غش،‌ سرگيجه،‌ اضطراب، استفراغ، تعرق، ضعف در انگشتان پا و دست،‌ مشكلات حركتي، تاري ديد، ناشنوايي و اختلال در عملكرد غده تيروئيد مي شوند.
12- د.د.ت (DDT): پيشتر به عنوان حشره كش كاربرد داشته است. باعث ايجاد تومور به ويژه در كبد مي شود.
13-اتانول (ETHANOL)
14-فرمالدهيد (FORMALDEHYDE):‌ يك ماده بي رنگ و بسيار سمي مي باشد كه براي حفظ اجساد استفاده مي شود. باعث آزار چشم ها و پوشش مخاطي،‌ اشك ريزش، سردرد،‌ سوزش گلو، اشكال در تنفس،‌ مشكلات پوستي، افزايش اسديته خون،‌ تنفس كم عمق و سريع،‌ كاهش دماي بدن، كما و مرگ مي شود. اين ماده سرطانزا نيز مي تواند باشد.
15- سرب (LEAD): باعث كاهش ضريب هوشي‌، تهوع،‌ درد شكم،‌ تحريك پذيري،‌ بي خوابي،‌ بي حالي شديد،‌ سردرد،‌ تشنج، كما، يبوست، استفراغ، كاهش اشتها، كم خوني،‌ مشكلات كليوي و توليد مثلي، كرامپ، پرفعاليتي مزمن،‌ مسموميت مغزي، ناتواني در يادگيري و آسيب به لثه ها مي شود.
16- منيزيوم (MAGNESIUM): باعث اسهال و تحريك چشمها مي شود.
17- متانول (METHANOL): باعث نابينايي،‌ نواقص مادرزادي،‌ سردرد،‌سر گيجه،‌ استفراغ،‌ گيجي،‌ نارسايي تنفسي‌، بيهوشي و مرگ مي شود.
18- جيوه (MERCURY): باعث آسيب به دهان،‌ لثه ها،‌ دندانها،‌ مغز، آسيب به سيستم عصبي و غدد درون ريز و نواقص مادرزادي مي شود.
19- وينيل كلرايد (VINYL CHLORIDE): باعث سردرد، ‌از دست رفتن هماهنگي بدن، ‌توهم،‌بيهوشي، نارسايي تنفسي، سرطان كبد،‌ تحريكات پوستي،‌ مرگ و نواقص مادرزادي مي شود.
20- نيترات پتاسيم (POTASSIUM NITRATE):‌ باعث مشكلات قلبي و يا تشديد آنها مي شود.
21- تولوئن (TOLUEN): يك ماده بسيار سمي است كه در رقيق كننده هاي رنگ (تينر) مورد استفاده قرار مي گيرد.
22- تار و يا قطران (TAR): تار تركيبي صمغ مانند، قهوه اي و چسبناك است و از صدها ماده شيميايي مختلف (هيدروكربنهاي پلي آروماتيك، آمين هاي آروماتيك و تركيبات غير ارگانيك) كه بسياري از آنها سمي،‌ سرطانزا و جهش زا مي باشند، تشكيل يافته است. تار از سوختن تنباكو و ساير مواد گياهي حاصل مي شود. تار ذرات ريزي مي باشد كه كه هنگام پك زدن به سيگار وارد ريه ها شده و در آنجا تجمع مي يابد. در حدود 70درصد تار موجود در دود سيگار درون ريه ها رسوب مي كند. تار مانند دوده موجود در دودكش، درون ريه هاي شما به صورت يك لايه چسبناك مي پوشاند. فردي كه روزانه 20نخ سيگار دود مي كند سالانه 210 گرم (يك فنجان پر) تار وارد ريه هاي خود مي كند. بو و رنگ سيگار مربوط به تار است. تار همچنين بروي پرزهاي (سيليا و يا مژكها) ريه ها چسبيده و عملكرد طبيعي آنها را مختل مي كند. اين پرزها با حركت رو به بالا باعث خارج شدن مواد زائد، ميكروبها،‌ گردو غبار و آلودگي ها از ريه مي شوند. تار مي تواند بروي لباس يا پوست بدن نيز بچسبد. آخرين پك سيگار دو برابر بيشتر از نخستين پك سيگار حاوي تار مي باشد.
23- گازهاي بوتان (گاز فندك)، اتان،‌ متان، ‌پروپان و دي اكسيد كربن.
24- نيكوتين
25- مواد شيميايي خطرناك موجود در سيگار:
سيگار حاوي 4000 ماده شيميايي مي باشد. تنباكو حاوي بيش از 60 ماده سرطانزا و بيش از 700 ماده افزودني (نگهدارنده ها، طعم دهنده ها) است.
26-آكريلاميد (ACRYLAMIDE): يك ماده بسيار سمي است كه در حيوانات سرطانزا مي باشد. باعث تحريك پوشش مخاطي،‌ تعريق،‌ تهوع، كرختي،‌ اشكال در تكلم،‌ ضعف دست ها و پاها و آسيب به غدد دستگاه توليد مثلي مردان شود.
27- پولونيوم (POLONIUM): يك ماده راديو اكتيو و سرطانزا مي باشد.
28- آكرولئين (ACROLEIN): بسيار سمي و مرگبار است. در سلاحهاي شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرد،‌ چرا كه بسيار اشك آور و تحريك كنند ريه هاست.
29- نفتالين (NAPHTHALENE): در تهيه مواد منفجره، رنگدانه هاي رنگ و گلوله نفتالين (ضد بيد) كاربرد دارد.
برخي از مواد افزودني در تنباكوي سيگار:
مخمر، سركه،‌ اوره،‌ انواع روغن ها،‌ انواع الكل ها،‌ قند ها،‌ نشاسته، نمك،‌ جوش شيرين، گليسيرين،‌ كاكائو، كافئين، فيبر، پودر ميوه ها،‌ انجير، كشمش، وانيل، آب،‌ عسل، شكلات،‌ كره،‌ موم.
اين مواد به عنوان طعم دهنده، نگهدارنده،‌ افزايش رطوبت و ملايم ساختن طعم سيگار مورد استفاده قرار مي گيرند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟