loading...

بلاگ نیوز,اخبار مهم روز

ایا اهدا خود باعث باطل شده روزه می شود دربلاگ نیوز,اهدا خود باعث باطل شده روزه نمی شود,اهدا هون روزه را باطل نمی کند,ایا اهدا خود باعث باطل شده روزه می کند

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بهترین روش درمان کیست مویی | فوری و به صورت قطعی 0 225 darmannews
برگه تقلب تمرین کنندگان ابری dojo aws 0 173 admin
لیست تمام سریال های نمایش خانگی در سال 1403 0 149 admin
بهترین و خوشگل ترین ریمیکس های شاد 1403 بصورت رایگان 0 184 admin
سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 9 منتشر شد! 0 287 shirnipazi
سریال خون سرد کی منتشر می شود؟ 0 183 shirnipazi
انتخاب مبل تختخواب شو 0 648 amir-seo
مشخصات بهترین مچبند هوشمند 2021 0 960 shirnipazi
مسترکارت 0 1203 pakansanat
چگونه سالنهای پرورشی و کارخانه های صنعتی را تجهیز کنیم 0 972 roya2020
برای افزایش ماندگاری بتن رنگی چه باید کرد؟ 0 844 roya2020
واحدهای تولیدی انواع مقاطع آلومینیومی 0 843 roya2020
رنگ آمیزی با غلطک طرح دار 0 817 nikoo2020
دستگاه کپی شارپ 5516 - تیشرت مخصوص چاپ سابلیمیشن 0 787 nikoo2020
فواید کاشت سریع ایمپلنت 0 812 nikoo2020
سمعک سیگنیا مناسب هر فرد 0 864 nikoo2020
روف گاردن (بام سبز) 0 900 shirnipazi
پنجره ترمال بریک 0 718 shirnipazi
آبنما چیست (صفر تا صد) (طراحی تا اجرا) 0 782 shirnipazi
قیمت انواع کارواش خانگی ماشین 0 721 shirnipazi

ایا اهدا خود باعث باطل شده روزه می شود

اهدای خون جزو مبطلات روزه نیست . اما کاری که موجب ضعف بشود کراهت دارد مثل خون گرفتن . اگر جان کسی در خطر باشد که شما بتوانید با اهدای خون خودتان او را نجابت بدهید ، در اینجا خون دادن واجب است . اگر اهدای خون کردید و ضعف بر شما غالب شد ، روزه تان را افطار کنید و شما بخاطر این کار ثواب زیادی می برید .

احکام روزه

ahkam.tv3.ir/index.php/matni/167-ruze
اگر ما نیت روزه ی قضای ماه رمضان را بکنیم ، آیا می توانیم روزه را نگیریم ؟ پاسخ – اگر فردی مثلا ده تا ..... آیا اهدای خون باعث باطل شدن روزه می شود ؟ پاسخ – اهدای خون جزو ...

باطل کننده‌های روزه - islamqa.info

https://islamqa.info/fa/38023
می‌شود به طور خلاصه درباره‌ی باطل کننده‌های روزه بگویید. ... روزه قرار داده تا ضعفی که بر اثر روزه حاصل شده با ضعف حاصل از این موارد یکجا نشود و باعث وارد ... دیگر باطل کننده‌های روزه (مُفطِرات) را پیامبر ﷺ در سنت خود نام برده که همه‌ی آن‌ها هفت مورد است: ... خون گرفتن به هدف اهدای خون نیز در معنای حجامت است، زیرا مانند حجامت بر بدن تاثیر ...

استفتائات - هبه‏ - khamenei.ir

farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=156
س 1715: آیا شرعاً تصرّف در هدیه ای که یتیم غیر بالغ اهدا می کند جایز است؟ ... من هم به او کمک می کردم و همین، باعث تقلیل هزینه های آن و تمام شدن ساخت خانه شد، خود او هم ... می شود، به‌طوری که بین ورثه تقسیم شده و همسر او سهم خود را می برد یا آنکه ملک زوجه است؟ .... است، باطل می گردد زيرا هبه، رجوع از وصيت محسوب می شود، در نتيجه مال هبه شده، ...

استفتائات - مسائل متفرقه نماز - khamenei.ir

farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=61
س 724: نماز و روزه کسانی که به گروه‌ها و طایفه های مختلفی منسوب هستند و نسبت به هم ... س: آيا مى‌توان قضاى قنوت فراموش شده را بعد از رکوع يا آخر نماز بعد از سلام بجا آورد؟ ... نموده و از اختلافات و تفرقه كه موجب تقويت دشمن و تضعيف دين می‌شود، پرهيز كنند. س: آيا مى‌توان هنگام اعمال واجب (مثلاً نماز واجب) نيّت کرد که ثواب آن را به کسى اهدا ...

آیا استمنا روزه را باطل می کند؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ...

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › فقه
م 1665، "اگر به چیز حرامى روزه خود را باطل کند (1)، چه آن چیز اصلًا حرام باشد مثل شراب و زنا، یا به جهتى حرام شده باشد، مثل نزدیکى کردن با عیال خود در حال حیض، بنابر ... یکی از چیزهایی که باعث بطلان روزه می شود خوردن و آشامیدن از روی عمد است.

فتاوایی چند درباره‌ی مبطلات روزه | پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

www.islahweb.org/node/2755
۲۲ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - ج: حجامت سبب باطل شدن روزه‌ی هر دو نفر می‌شود ولی در امتداد روزه نباید ... هر شخص روزه‌داری که از روی فراموشی چیزی بخورد یا بیاشامد روزه‌ای خود را ... شدید شهوانی شده و اِستمنا می‌کند آیا روزه‌اش باطل می‌شود، در صورت مثبت ... و اهدا کننده باید پس از اهدای خون خوردنیهای مقوی مصرف کند تا انرژی از دست رفته‌اش به او باز گردد.

روزه - پرسش و پاسخ - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر ...

www.sistani.org/persian/qa/12904/
آیا می شود روزه ای به نیت روزه قضای احتیاطی پدر و مادر مرحوم شده گرفت که اگر بر ذمه آن ها روزه ی قضا است ادا بشود و اگر نیست، روزه ی مستحبی خود انسان باشد؟ ... روزه نیت اهدای ثواب ان به متبرع له کند جایز است ولی روزه نیابتی حساب نمی شود و از ... فراموشی مسئله کاری انجام دهیم که باعث باطل شدن روزه می شود ، آیا روزه باطل است یا نه ؟

احسن الخالقین( احکام) - قسمت دوم احکام مبتلی به روزه از نظر ...

ahsanolkhalghin3.mihanblog.com/post/24
۱۴ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آیت الله سیستانی: اگر به قصد بیرون آمدن منی خود ارضایی کند هر چند منی از او بیرون ... آیت الله مکارم: در فرض یاد شده، روزه بر او واجب نیست و باید برای هر روز یک مُد طعام بدهد و ... سئوال 47: آیا اهدای خون باعث باطل شدن روزه می شود ؟

مبطلات روزه-آیت الله العظمی نوری همدانی (مدظله) - پورتال انهار

portal.anhar.ir/node/842/?ref=rnd
سؤال 251: برای فرد روزه دار خون دادن (اهداء) و خون گرفتن (بشکل درمانی) چه حکمی دارد؟ ... به بدن یا کرم یا برای زخم دست و پا دوای مرهم و غیر آن گذاشتن آیا موجب بطلان روزه می شود؟ ... سؤال 218: آیا دارو ریختن مانند قطره چشم به هنگام روزه باعث باطل شده روزه می گردد؟ ... سؤال227: آیا زن می تواند در ایّام ماه مبارک رمضان به خاطر اینکه روزه خود را تمام ...

احكام روزه - هارای نیوز - ArzuBlog.CoM

haraynews.arzublog.com/post-49754.html
۱۶ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - قضای روزه های سالهای قبل كه تاخیر شده است لازم نیست كه آنها را همین الان بجا بیاورد . ... بگیرد و دوستش به او چیزی تعارف كند و او دعوتش را بپذیرد و روزه ی خود را بخورد ثواب می برد ؟ ..... 204 – آیا اهدای خون باعث باطل شدن روزه می شود ؟

مهمترین پرسش های فقهی مورد ابتلاء در ماه مبارک رمضان به همراه ...

vista.ir/.../مهمترین-پرسش-های-فقهی-مورد-ابتلا%2525D8%2525A1-در-ما...
سؤال : اگر فرد روزه دار با همسر خود نزدیكی كند و بازی كند و نخواهد كه آبش بیاید و بداند .... سؤال : آیا دخول در ماه رمضان بدون انزال روزه را باطل می كند ? ... سؤال : روزه مرد جنبی که بعد از اذان صبح از خواب بیدار شده است و بعد از اذان صبح .... سؤال : اگر بر اثر فراموشی مسئله كاری انجام دهیم كه باعث باطل شدن روزه میشود ، آیا روزه باطل است یا نه ؟

آیا مصرف اسپری تنگی نفس روزه را باطل می کند؟ - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=216946
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آیا مصرف اسپری تنگی نفس روزه را باطل می کند؟ ... در باب روزه و روزه داری که از محضر آیة الله حسینی زنجانی (دام ظله) پرسیده شده و ... و چون اهداء خون باعث ضعف می شود برای روزه دار مکروه است و بهتر است پس از ... سوال: اگر شخصی نمی دانسته که استمناء باعث باطل شدن روزه می شود و ... آیا روزه‌دار می‌تواند دهان خود را بشوید؟

خون دادن آیا روزه را باطل می کند؟

www.helpsearching.ir/nxnsjfmfcrcynvydfvndnsdcacyctdqnjrctdsnj.html
خون دادن آیا روزه را باطل می کند؟, پرسشکده: سامانه پرسش و پاسخ فارسی ایران، بانک سوال و جواب فارسی، میان انبوه ... سوال و جواب فارسی، میان انبوه پرسش و پاسخ های فارسی، جواب سوال های خود را . ... باعث ضعف مى شود، مانند خون گرفتن و حمّام رفتن. ... اگرچه به واسطه خیال کردن ترشی و مانند آن در دهان جمع شده باشد، روزه را باطل نمی‌کند.

بانوان - آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو

www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/List/Index/92
زنى كه آرايش كرده؛ آيا بايد در هنگام نماز چهره خود را بپوشاند؟ .... باسلام؛ آیا یک دخترباکره میشود در ازدواج دایمی بدون مهریه عقدشود یا باطل است؟ .... همه مراجع: اگر باعث جلب توجه نامحرم و مفسده نشود، اشكال ندارد ولى پوشاندن مو واجب است. ... اگر همیشه 7 روزه غسل میکردی و تمام میشدی الان هم تمام شدی و اون لکه استحاضه حساب میشه و بعد از ...

احكام روزه | پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت آيت الله العظمي ...

saafi.com/news/8
آيا با محاسبات‌ منجمين‌، ماه‌ ثابت‌ مي‌شود، مخصوصاً وقتي كه‌ آنها امروز نسبت‌ به‌ ... هر كس‌ موجب‌ علم‌ به‌ صحّت‌ محاسبه‌ شود، بايد به‌ علمي‌ كه‌ از گفته‌ منجّم‌ حاصل‌ شده‌ عمل‌ نمايد. ... به قدر مسافت شرعي مسافرت كنند و روزه خود را در آنجا افطار نمايند كه فقط قضاي آن روزها ... اگر قبل از ظهر يادش آمد، نيّت كند و اگر بعدازظهر يادش بيايد، روزه باطل است؛ ولي ...

آیا خیس شدن نوک آلت مرد روزه را باطل می کند؟ - NazBid.ir

nazbid.ir/post/?q=آیا+خیس+شدن+نوک+آلت+مرد+روزه+را+باطل+می...
آیت‌الله سیستانی:پرسش: آيا تزریق خون به بدن موجب ابطال روزه می‌شود؟ ... حکم شرعی روزه‌های به عمد قضا شده در استفتائی از آیت‌الله سیستانی در ادامه آمده است. ... یکی از مبطلات روزه است و باعث می‌شود فرد مؤمن نتواند به فرائض دینی خود در ماه مبارک رمضان به طور کامل عمل کند. ..... دو ضبط‌صوت کمیاب صدابرداری، به موزه سینما اهدا می شود.

استفتائات آیت الله مکارم شیرازی در مورد روزه - صدرنشینان

sadrneshinan.ir › احکام › استفتائات روزه
اگر پیش از ظهر خوب شود، و کارى که روزه را باطل مى کند انجام نداده باشد، باید نیّت روزه کند، .... ٣ – کسی که عمدا روزه را قضا نکرده و الان هم دچار عذر شده ... آیا کسی که کفاره روزه عمد بر عهده اوست ولی قضایش را بجا آورده می تواند روزه ... اگر کسى در ماه مبارک رمضان سه روز از روزه هاى خود را عمداً با کار حرامى باطل کرده، و ..... ۶ – اهداء خون در حال روزه.

روح و ریحان - استفتائات آیت الله العظمی بهجت ره

majidemortaji.blogfa.com/post-17.aspx
ايا وطن پدر و مادر من وطن خود من هم محسوب مي شود؟ ... توضيح کامل در رساله ايشان د ربحث وضو در ضمن چند مسأله بيان شده است ... وند بخواهيم و آنچه به آن اشاره نموديد ، اگر ممکن باشد به قصد دعا و درخواست از خدا به زبان آورده شود اشکال ندارد ، در غير اين صورت باعث باطل شدن نماز مي شود . ... کدام مرجع نماز و روزه مرا کامل . ..... وبا اهداء بهترين سلامها.

توضیح المسائل کوچک اعتکاف

www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6023/6736/80362
در طول سال در هر زمانی که انسان بتواند، حداثل سه روز در مسجد بماند و روزه بگیرد صحیح ... نیست، ولی می تواند اعتکاف را به نیت خود به جای آورد و ثواب آن را به دیگران اهدا کند. ... اگر انسان نذر کند که دو روز معتکف شود نه بیشتر از آن، این گونه نذر باطل است.11 ... در صورت صحت، ایا احکام اعتکاف از قبیل ترک محرمات جاری می شود یا خیر؟

حاج آقـــــا مسئلةٌ - رمضان

masalaton.blogfa.com/tag/رمضان
... باعث حرکت منی شود ؛ ولی از بیرون آمدن آن جلوگیری گردد ، روزه باطل است؟ ... اگر کسی به عمد روزه خود را در ماه مبارک رمضان ، به وسیله استمناء باطل کند ، چه ... آیات عظام امام، خامنه ای و نوری : اگر بعد از اذان صبح محتلم شده باشد، می تواند روزه ... جوانی که عادتش این است که اگر در روز بخوابد ، محتلم می شود ؛ آیا در ماه رمضان می .... اهدای خون (1)

پرسش پاسخ استاد سید هاشم بطحائی جلسه سوم - ستاد اقامه ...

qom.namaz.ir/page.php?page=showarticles&cat=21&id=21...
۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - باسلام ديه جنين 35 روزه چقدراست. ... 2- ماهيت قرار داد اهداي گامت(نطفه)وجنين چيست؟ ... امیر و بازی سوم می نامند سئوال كردم امام فرمود: ببینم آنگاه كه خدا، حق را از باطل .... آنچه سئوال شده، مورد احتیاط است یعنی هم غسل كنید و هم دست های خود را بشوئید. ... آیا توبه كردن و عدم انجام كار فوق موجب بخشش گناه صورت گرفته میشود؟

استفتائات اعتکاف

zanjani.net/index.aspx?pid=99&articleid=73910
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در نذر غیر معین، اگر اعتکاف را باطل کند، باید دوباره معتکف شود و به نذرش عمل کند، ولی ... آيا می توانیم ثواب اعتكاف خود را به چند نفر اهداء كنيم؟

احکام روابط زن و شوهر - بهترین هدیه به همسر - BLOGFA

nobatearamesh.blogfa.com/category/7
همه مراجع : اگر از روی عمد و اختیار باشد ، حرام است و روزه ی آنان باطل می شود و باید هر ... تبصره : مقدار کفاره یاد شده بدین قرار است : اگر نزدیکی در ثلث اول روزهای .... اگر شوهر از زن خود بخواهد که برایش آرایش کند ، آیا اطاعت او در این زمینه هم واجب است ؟ .... آیه الله نوری : اگر کار او باعث تضییع حق شوهر نباشد ، می تواند به کار خود ادامه دهد و ...

وظايف اخلاقي زن در برابر شوهر | پرسمان دانشجويي - احکام و ...

www.ahkam.porsemani.ir/node/3162
مرد در عرصه اجتماع با افراد گوناگون و سلايق مختلف مواجه مي شود و بسا اوقات مورد ... و يا طولاني بخواند و يا روزه هاي مستحبي بگيرد؛ بلكه پاداش هاي فراوان را مي تواند با ... چه بسا زن با اين كار نقش مهّمي در حفظ عفت شوهر خود و سلامت جامعه ايفا مي كند. ... او را از طريق مشروع تأمين مي كند و باعث محبّت و علاقه بيشتر شوهر شده و موجب مي شود كه ...

شبهه - س: آیا ارواح پس از مرگ با خانواده‌های خود در دنیا دیدار دارند ...

www.x-shobhe.com/view/2082.html
از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که «مؤمن پس از مرگ از خانواده‌ی خود دیدار می‌کند و در مورد وضع ... به گورستان رفته نوبت مرگ می گیرید شما حساب کنید دانستن ان باعث مختل شدن زندگی ... بعد مرگ هم نیاز شخص به دنیا کم نمی شود بلکه بیشتر نیز می شود. ..... در مورد پول دادن برای خواندن نماز و روزه مطمئن باشید که باطل است و با اصل خود نماز ...

مبطلات روزه - mojtabatehrani.ir - پایگاه اطلاع رسانی دفتر ...

www.mojtabatehrani.ir/Resale.aspx?catid=2500&tid=5
پر کردن دندان در ماه مبارک رمضان آیا باعث ابطال روزه می گردد؟ ... ‌اگر چند بار زبان را دور لب بچرخاند آیا روزه باطل می شود؟ ... اگر عمداً فرو ببرد روزه اش باطل می شود. ... از موها بيرون بماند روزه باطل مى شود، و غواصانى كه با كلاه مخصوص سر و صورت خود را ... جنب شده ام و به احتمال اینکه قبل از اذان صبح از خواب برخاسته و غسل می نمایم خوابیدم.

احکام مریض دررمضان - Afghan Sabawoon افغان سباوون

www.afghansabawoon.com/احکام-مریض-دررمضان/
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 4- همچنين علما کسي را که به سبب روزه گرفتن دچار مرضی می شود را نيز مشمول .... اگرزن حامله از وجود خود بترسد ویا زن شیرده از سلامتی وجان طفل بترسد در آن صورت ... زنانه حائضه ونفسا ء روزه فوت شده شانرا بعد از رمضان قضا ء مى آورند. .... باید روزه بگیرند، زیرا تزریق بیچکاری انسولین باعث باطل شدن روزه نمی شود.

قضاى روزه‏ - دارالاحکام

darolahkam.com/?tag=قضاى-روزه‏
پاسخ – روزه ی قضا کفاره ندارد ولی اگر تاخیر شده باشد باید یک مد طعام یا ۷۵۰ گرم طعام باید به فقیر پرداخته ... 204 – آیا اهدای خون باعث باطل شدن روزه می شود ؟ ... ۲۱۰ – اگر قبل از اذان ظهر در بیست و دو کیلومتری وطن خود باشیم ، روزه ی ما چه حکمی دارد ؟

روزه قضا - دارالاحکام

darolahkam.com/?tag=روزه-قضا
مسأله ۱۶۶۶ روزه اى که از انسان بواسطه مستى فوت شده ، باید قضا نماید ، اگر چه چیزى را که بواسطه آن ... مسأله ۱۶۷۰ در قضاى روزه رمضان مى تواند پیش از ظهر ، روزه خود را باطل نماید ؛ ولى اگر وقتِ قضا .... 204 – آیا اهدای خون باعث باطل شدن روزه می شود ؟

27 -نام

www.sultanolama.com/fa/soalat.php?peaper=3&mah1=7&sal1...
در جلد اول ان ص 132 باب 6 حدیث 304 نوشته شده است { ابو سعید خدری (رض) میگوید ... نصف زن حساب می شود مثلا در گواهی دادن برای زنا و یا دعوا زن چون حیا ی زیادی دارد خود را ... که اگر شخص مجرد روزه دار خیال پردازی کند و از او مایعی خارج شود ایا روزه اش باطل است ؟ ... ضمنا آبي بر اثر خيال پردازي از روزه دار خارج مي شود، روزه را باطل نمي كند.

پاسخ به سوالات بیماران مختلف در خصوص روزه داری - قدس آنلاین

qudsonline.ir/detail/News/136361
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سوال اصلی در این زمینه این است که آیا افراد دیابتی می توانند روزه بگیرند یا خیر؟ ... آنها نباید کالری دریافتی خود را دراین ماه افزایش دهند و همچنین باید مصرف قندها و ... در مورد مصرف قرص های پایین آورنده قند خون توصیه می شود که قرص های ... نخوردن یا کم خوردن آب باعث رسوب مواد زائد در لوله های ادراری و کلیه ها شده و آن ها ...

داروهایی که استفاده از آنها روزه را باطل نمی کند

tasalamati.com/e/GlGwY/
تاکید فراوان بر منزلت ماه مبارک رمضان باعث شده است تا این ماه و اعمال عبادی آن از ... داروها در روز علایم بیماری آنها کنترل می‌شود، برای ادامه مصرف داروهای خود در زمان روزه‌داری با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. ... دینی، از آن‌جا که اهدای خون با نیت نجات جان انسان‌ها صورت می‌گیرد، نه‌تنها باعث ابطال روزه ... آیا مصرف قطره های چشم روزه را باطل می کند؟

اهدای‌ خون در رمضان را فراموش‌ نکنید + آدرس - مشرق

www.mashreghnews.ir/fa/.../اهدای‌-خون-در-رمضان-را-فراموش‌-نکنید-آدرس
۹ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - این همزمانی موجب آن شده تا برخی نسبت به این که آیا اهدا خون روزه را باطل می ... متاسفانه این تفکر غلط که اهدای خون در ماه رمضان برای سلامتی مضر است یا روزه را باطل می‌کند، باعث شده که ... دولتی که خود متهم است، صلاحیت نظارت بر پرونده حقوق‌های نجومی را ندارد (۶۱ نظر) ... ظرفیت اعزام به عتبات ۱.۵ میلیون نفر می‌شود.

مواد بی حسی دندانپزشکی روزه را باطل می کند؟ - آموزش - زندگی ...

www.salamatnews.com › زندگی سالم › آموزش
۱۰ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - همچنین در استفتاء شماره 193 این سوال مطرح شده که آیا کارهای ... قابل حل شدن با آب دهان است و مزّه آن چشیده می شود، آیا برای روزه اشکال دارد؟ ... نظر خود را بنویسید ... ابتلا به سرطان پستان · تهرانی‌ها در شب‌های قدر 4488 واحد خون اهدا کردند ...

انجمن علمي فقه وحقوق دانشگاه فردوسي مشهد - خريد، فروش و ...

www.aef.blogfa.com/post-15.aspx
امروزه اهداي خون به عنوان يك عمل انساني طرفداران بسياري دارد و هر روزه تعداد بسياري ... هرگونه معامله اي كه موضوع آن اشياي نجش از جمله خون باشد، باطل يا حداقل حرام است. ... معناي اين سوِال آن است كه هم اكنون كه معامله بر سر خون جايز شمرده مي شود، آيا اهداي خون ... كلي اهداي خون باعث رفع نياز انسان مسلمان ديگري مي شود خود اين رفع نياز، ثواب دارد ...

مهر ۱۳۹۰ - آشنای ناشناس - BLOGFA

sazeman-kh.blogfa.com/9007.aspx
هر روزه شاهد مرگ هزاران نفر خواهیم بود ، اگر افرادی خیر خون خود را اهدا ننمایند. ... + نوشته شده در شنبه بیست و سوم مهر 1390ساعت 19:6 توسط صویاتا | آرشیو نظرات ... اهدای خون، روزه آنان باطل می‌شود ولی طبق استفتائات مراجع برای نجات انسان، اهدای خون روزه ... یکی از ابهامات دیگر روزه‌داران این است که آیا اهدای خون باعث ضعف می‌شود که در این ...

مقایسه اهدای خون و فصد | مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی | سایت ...

ravazadeh.com › اسلایدر صفحه اول
ایا در انتقال خون بیماری از شخصی به شخص دیگر انتقال پیدا نمی کند؟ ... این خون در سیاهرگ ها، سرخرگ ها مویرگ ها و رگ های لنفاوی پر می شود و به آن ناحیه فشار وارد می کند و ... هنگامی که خون ان ناحیه بسته شده تخلیه شد و خونی که در پشت گارو جمع شده است باز ... سرماخوردگی نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث ممنوعیت اهدای خون می شود.

پرسش و پاسخ - صفحه نخست

eastwestvisa.com/01/index.php/2013-11-16-23-47-01
برنامه های اعطای پاسپورت در برابر اهداء سرمایه در حال حاضر فقط در پنج کشور ... کشور خود در مورد مراحل لازم اقامت معافیت قائل شده و اقدام به صدور اسناد تابعیت و به ... آیا می توانم با مراجعه به سفارت (یا دولت) انتیگا، مالتا یا دامینیکا برای ... حق اقامت معمولاً دارای زمانی محدود است و در صورت نبودن بیش از 6 ماه شما در آن کشور باطل می شود.

حجامت کردن در روز رمضان؛ - الشيخ خالد المصلح

www.almosleh.com/ar/index-fa-show-32861.html
حکم حجامت کردن برای روزه دار در روز رمضان چیست؟ ... به شرط علم و آگاهی مکلف در او تحقق می یابند اما قول راجح این است که حجامت کردن موجب باطل شدن روزه نمی شود.

احکام مبطلات روزه - رودخانه هان - رز بلاگ - متفاوت ترين ...

roodkhane-han.rozblog.com/post/1479
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - عمداً چيزی بخورد يا بياشامد، روزه او باطل می‌شود؛ چه خوردن و آشاميدن آن .... گذاشته شده و سپس از دهان بیرون انداخته می شود، مبطل روزه است یا خیر؟ ... قبل از این كه عملى كه روزه را باطل مى كند انجام دهم، از تصمیم خود منصرف ... پر کردن دندان در ماه مبارک رمضان آیا باعث ابطال روزه می گردد؟ ..... 204 – آیا اهدای خون باعث باطل شدن

ܓ ₪₪ ویژه نامـــه موضوعـــات انجمـــن فقه و احکام شرعی ₪₪ܓ ...

www.askdin.com/showthread.php?t=20139
۷ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - روزه · احكام بانوان · خمس و زكات · مسائل متفرقه · ساير ابواب احكام ... در هنگام طرح سوالات ،حتماً نام مرجع تقلید خود را ذکر کنید. .... آیا حالت دهنده ی مو که از خارج وارد می شود و حاوی روغن مار است نجس است؟ ... (سوال فقهی) · برای خوردن حلیم یا شله زرد نذری که اسماء متبرکه نوشته شده وضو لازمه؟ ..... حکم شرعی اهدای عضو چیست ؟

حضرت آیت الله خراسانی(مدظله) - مجیب | جهرم

mojeeb.ir/index.php?option=com_content&view=category...
سوال 86 : اگر غسل مستحبی نموده باشیم آیا می توانیم بدون وضو گرفتن نماز بخوانیم؟ ... حرام است و موجب غسل مي باشد، لذا بدون غسل نماز مي خوانده و روزه مي گرفته، تکليف ... و بر فرض حرام بودن آن، آيا نمازهايى که با آن خوانده ام نيز باطل هستند، و يا فقط خود ..... که مبتلا به خود ارضائی شده ام، چه راهی برای درمان خود ارضائی پیشنهاد می شود؟

مشاوره ی خانوادگی - پایگاه اطلاع رسانی حجةالاسلام و المسلمین ...

new.javedan.ir/porsesh_khanevadegi-index
و اگر می شود پدر و مادر را ببرید جمکران یا حرم حضرت رضا ببرید و توسل کنید و یا همشیره ... از نظر مالی وضعتان چگونه است آیا مناسب است که پولی بدهید تا برایتان زیارت عاشورا .... پدر من متاسفانه تا بحال که حدود 53 سال سن دارد روزه نگرفته و نماز نمیخواند بعضاً با .... اعصابم ضعیف شده و تا ارسال نامه با والدین پرخاش و باعث دعوا و .

سئوالات متداول - طهارت - erfanabad.org

www.erfanabad.org › سئوالات متداول › فقهی
نجاستي كه از سبيلين (جلو یا عقب) خارج میشود، اگر کمتر از اندازه ی یک درهم باشد، ... لذا این خانم میبایست فورا روزه ی خود را شکسته و چیزی تناول نماید. ... با توجه به اینکه وضویی که قبل از ورود به حمام برای غسل گرفته میشود باطل میشود؟ .... آیا بغل کردن نوزاد که روی لباسش آثار استفراغ خشک شده دارد باعث آلودگی و نجاست می شود؟

احکام روزه | احکام روزه را در زیر بخوانید. - "است که انسان

www.ghatreh.com/news/nn32167267/احکام-روزه
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - 3 _ استمناء س 70 _ آیا استمناء باعث ابطال روزه می شود؟ ج _ اگر روزه دار استمناء کند، یعنی با خود کاری کند که منی از او بیرون آید، روزه اش باطل می شود. س 71 _ آیا بیرون آمدن منی در ... س 76 _ روزه داری که محتلم شده، در هنگام غسل، چه وظیفه ای دارد؟ ج _ اگر بداند منی در مجرا مانده و ..... لزوم فرهنگسازی اهدای عضو از مرگ مغزی ...

روزه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/روزه
در میان اونک‌های سیبری، کاهنان مذهبی شهود خود را اغلب پس از بیماری کسب .... افزوده شده است که این موضوع در حوزه‌ای بسیار مهم می‌شود که چاقی زیاد و دیابت همزمان باشند. .... روزه‌داری در روزهای تابستان به‌دلیل طولانی‌بودن روزها و گرمای هوا منجر به کاهش اهدای خون تا ۵۰٪ می‌شود. ... روزه آب باعث از دست رفتن سریع آب، پتاسیم و سدیم می‌شود.

داروهای مجاز برای مصرف در روزه داری - نیک صالحی

www.niksalehi.com/pezeshki/view/215725.php
۷ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روزه‌داری ، نکات روزه‌داری ، فواید روزه ، روزه گرفتن ، مصرف دارو,داروهای مجاز برای مصرف در روزه داری. ... تاکید فراوان بر منزلت ماه مبارک رمضان باعث شده است تا این ماه و اعمال ... بیماری آنها کنترل می‌شود، برای ادامه مصرف داروهای خود در زمان روزه‌داری با ... اهدای خون با نیت نجات جان انسان‌ها صورت می‌گیرد، نه‌تنها باعث ابطال روزه ...

پایگاه جـامع دنیای نیاز به نـماز - چند نكته در نماز كه براي همه ي ...

worldprayer.ir/post/10/چند-نكته-در-نماز-كه-براي-همه-ي-ما-اتفاق-مي-افتد-
اگر یک پسر هم دارد نماز و روزه های قضا به تفسیری که گفته شده بر عهده ی همین یک پسر است . ... 19– آیا می توان نمازهای قضای خود را با شخص دیگری قسمت کرد تا زودتر تمام شود ؟ .... بازی کردن با انگشتان یا لباس موجب باطل شدن نماز نمی شود ولی کراهت دارد . ... اما اگر نمازی را خواندند و ثواب آن را به او اهدا کردند ، مثلاً نماز مستحب خواندند .

چرا اهل تسنن دست بسته نماز می خوانند! | شهر سوال

www.soalcity.ir/node/44
۶ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - از شیعیان میخوام مومن باشن و نترسن و دعوت حق علیه باطل رو بپذیرن ... ضمنا آیا برای نظرات شخصی خود دلیل قرآنی و دینی دارید یا از روی امیال ...... ویا اینکه قطره ای از آن خون بر روی ران پای ابن زیاد میچکد و باعث میشود که ران پای او سوراخ شود ؟ ...... و بهتر است بدون اندیشه تکفیری که بلای جان مسلمانان شده، و هر روزه دهها ...

روزه - بازگشت به پرتال

www.imam-khomeini.ir/fa/s12_45_50/روزه/استفتائات
آیا بوئیدن گل و رساندن بوی غلیظ به حلق روزه را باطل می کند؟ ... روزه کسی که در سحر ماه رمضان در تشخیص وقت دچار اشتباه شده و بی اطلاع از اذان صبح سحری خورده ... کسی که مریض است و روزه گرفتن سبب تشدید بیماری او می شود؛ و یا می ترسد که روزه برایش .... حکم خون دادن برای آزمایش یا اهدای خون و حجامت و مانند آن، در ماه رمضان چیست؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟