loading...

بلاگ نیوز,اخبار مهم روز

بقایای اولین باتری الکتریکی در کجا کشف شده است؟تیسفون   باتری بغداد و یا پیل اشکانی در سال ۱۹۳۶ بدست «ویلهلم کونیگ» در نزدیکیهای شهر باستانی تیسفون نزدیک بغداد کشف شد.   از س

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بهترین روش درمان کیست مویی | فوری و به صورت قطعی 0 179 darmannews
برگه تقلب تمرین کنندگان ابری dojo aws 0 144 admin
لیست تمام سریال های نمایش خانگی در سال 1403 0 119 admin
بهترین و خوشگل ترین ریمیکس های شاد 1403 بصورت رایگان 0 154 admin
سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 9 منتشر شد! 0 259 shirnipazi
سریال خون سرد کی منتشر می شود؟ 0 157 shirnipazi
انتخاب مبل تختخواب شو 0 620 amir-seo
مشخصات بهترین مچبند هوشمند 2021 0 926 shirnipazi
مسترکارت 0 1174 pakansanat
چگونه سالنهای پرورشی و کارخانه های صنعتی را تجهیز کنیم 0 943 roya2020
برای افزایش ماندگاری بتن رنگی چه باید کرد؟ 0 818 roya2020
واحدهای تولیدی انواع مقاطع آلومینیومی 0 811 roya2020
رنگ آمیزی با غلطک طرح دار 0 789 nikoo2020
دستگاه کپی شارپ 5516 - تیشرت مخصوص چاپ سابلیمیشن 0 756 nikoo2020
فواید کاشت سریع ایمپلنت 0 783 nikoo2020
سمعک سیگنیا مناسب هر فرد 0 832 nikoo2020
روف گاردن (بام سبز) 0 870 shirnipazi
پنجره ترمال بریک 0 684 shirnipazi
آبنما چیست (صفر تا صد) (طراحی تا اجرا) 0 753 shirnipazi
قیمت انواع کارواش خانگی ماشین 0 691 shirnipazi

بقایای اولین باتری الکتریکی در کجا کشف شده است؟تیسفون

 

باتری بغداد و یا پیل اشکانی در سال ۱۹۳۶ بدست «ویلهلم کونیگ» در نزدیکیهای شهر باستانی تیسفون نزدیک بغداد کشف شد.

 

از سده نوزدهم میلادی تاکنون، الکساندر ولتا به نام مخترع باتری شناسایی شده‌است، حال آن که یافته‌های باستان‌شناسی در مناطقی از عراق کنونی نشان داده‌است که نزدیک دو هزار سال پیش از ولتا (۲۰۰ سال پیش از زادروز مسیح)، باتری در امپراطوری اشکانیان (درمناطقی که امروزه جزو عراق کنونی است) ساخته شده‌است.

 

فرضیه‌های ارایه شده در زمینه یافته‌های باستان شناسان همگی بر این مطلب صحه گذاشته‌اند که این مجموعه در راستای کاربردهای الکتروشیمیایی از آن میان آبکاری فلزها ساخته شده که کشف ظرف‌های آبکاری شده در نزدیکیهای محل کشف این باتری، موئدی بر این مطلب است؛ یافته‌ای که به نوبه خود از یک جهش علمی تاریخی سرگذشت دارد.

 

باتری کشف شده دربرگیرنده یک کوزه سفالی تخم‌مرغی شکل به بلندی ۱۴، قطر ۸ و دهانه ۳ / ۳ سانتیمتر است که یک میله آهنی به درازای ۵ / ۷ سانتیمتر به گونه ستونی در بخش میانی آن است و نقش قطب منفی باتری (کاتد) را بر دوش دارد. پیرامون این میله آهنی یک استوانه مسی به درازای ۸ / ۹ و قطر ۶ / ۲ سانتیمتر قرار گرفته که به کمک قیر در جای خود محکم شده‌است. در بخش دهانه باتری از قیر برای آب بندی باتری بهره گیری شده‌است. میله‌های سیمی شکل برنزی یا آهنی که در نزدیکی محل مورد بررسی یافت شده‌اند، می‌توانسته‌اند نقش اتصال را بازی کنند. درباره الکترولیت به نظر می‌رسد از محلول‌های مس، سرکه و آبلیمو بهره گیری می‌شده‌است. با در نظر گرفتن این واقعیت که اسید استیک و اسید سیتریک به خوبی برای آنها شناخته شده بوده‌است، می‌توان پنداشت که چه بسا از این محلول‌ها نیز بهره گیری می‌شده‌است. به گونه تئوری ولتاژ باتری بغداد اندکی برابر ۷۹/۰ ولت است، ولی با آزمایش‌های انجام شده به کمک باتری همانند سازی شده پارت‌ها و بکارگیری محلول‌های الکترولیت گوناگون نشان داده شده که چنین باتری‌ای تنها توانا است ولتاژ ۵/۰ ولت را فرآوری کند. جریان الکتریکی به دست آمده از این باتری هم در نزدیک چند میلی آمپر است.

ترویج علم برق - blogfa.com

barghandish.blogfa.com/1392/11
جالب اینکه در داخل ان علائم رطوبت و همچنین بقایای اسید از جمله سرکه به وضوع مشاهده می ... و " کونیک " قانع شد که وسیله کشف شده قدیمی ترین باتری جهان بوده است !! و بلافاصله در چندسال مشابه دقیقی از باتری بغدادی ساخته شد که نیروی برقی به ... در دوره اشکانیان برمی گردد و اولین باتری اختراع شده را به اشکانیان نسبت می دهد که به ...

20 اختراع مدرنی که در واقع باستانی هستند – لیست بیست

list20.ir/20-اختراع-مدرنی-که-در-واقع-باستانی-هستند/
اما واقعیت این است که برای اولین بار ، نیروی دریایی روم شرقی ، یک مایع قابل ... باستان شناسان بقایای جایی با عنوان حمام بزرگ را کشف کرده اند که به احتمال زیاد اولین ... این استخر باستانی در شهر تاریخی موهنجودارو در پاکستان کشف شده است . ... فراوان نشان داده است که این باتری می توانسته ولتاژ الکتریسیته را ایجاد کند .

بقایای قدیمی‌ترین نئاندرتال شناخته شده که176000 سال عمر ...

irsci.com/news.html?newsId=616
۶ روز پیش - محققان توانستند مدارکی از اولین بقایای انسان در اعماق غاری در جنوب غربی ... ساخته‌ی دست انسان‌های مدرن نیست، بلکه نتیجه زحمات نئاندرتال‌ها بوده است. ... کشف استخوان سوخته شده در ساختارهای کوچک‌تر که متعلق به خرس یا گیاه‌خوار بزرگتری است، این یافته‌ها را تایید می‌کند. ... گیتا باتری ... پست الکترونیکی.

باتری های باستانی در ایران(۱) - نکات جالب و خواندنی.عجایب ...

robabnaz26.persianblog.ir/tag/باتری_های_باستانی_در_ایران
۱۴ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اشیاء کشف شده را به زیرزمین موزه ی بغداد سپردند و دو سال گذشت تا بار ... است، به ما می گوید که بشر ازدیرباز با برخی از پدیده های الکتریکی ...

اشکانیان نخستین مخترع باتری در جهان + عکس – جديدترين ...

www.momtaznews.com/اشکانیان-نخستین-مخترع-باتری-در-جهان-عک/
خبر کشف حجاب بازیگر زن ساختمان پزشکان ساناز زرین مهر در GEM ... اما بعد از مدتی که معلوم شده مطالعه روی این باطری برای اروپاییان بسیار سنگین است و این ... عرضه شده است، اما کارشناسان از ساخت باتری جدیدی برای دستگاه‌های الکترونیکی .

بررسی ای نو از تئوری بیگانگان باستانی - باتری بغداد

ufo.blogfa.com/tag/باتری-بغداد
چون گاز تولید شده در باتری محبوس است به الکترود مثبت و منفی باتری می چسبد و ... ظروف محافظ طاقه های مقدس 13 دارد که از نزدیکی سلوکیه در کناره دجله کشف شده اند. .... برچسب‌ها: باتری بغداد, اریک فون دانیکن, کوزه الکتریکی باستانی, موجودات ..... فون دانیکن پس از جستجوهای زیاد در تخت جمشید هیچگونه بقایای سیمی پیدا نکردند ...

آیا می دانید باتری الکتریکی و الکترومغناطیس چگونه کشف ...

www.akairan.com/elmi/scientific-news/2015514204717.html
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - باتری الکتریکی معمولاً افتخار اکتشافاتی که برای نخستین بار منجر به ... اولین ها ... به گزارش آکاایران: سازه ها در اعماق غاری کشف شده اند، جایی که نور وجود ندارد به ... این درحالی است که تا پیش از این تصور می شد عمر حیات پیچیده بر روی این ..... کشف بقایای حیرت انگیز خانه هایی متعلق به عصر برنز در انگلستان.

بقایای اولین باطری الکتریکی کجا کشف شد؟؟ | دستان هوشمند

www.idastan.ir/Default.aspx?...بقایای_اولین_باطری_الکتریکی...کش...
بقاياي اولين باطري الکتريکي کجا کشف شد؟ ... هرچيزي زکاتي دارد ،و زکات بدن روزه است« 1_پيامبر اعظم»ص« 2_امام علي»ع« 3_امام صادق »ع« · باتشکر ... طراحی شده توسط شرکت پردازش هوشمند iCode.ir - قدرت گرفته از دستان هوشمند iDastan.com

سرزمین - ابتکارات خارق العاده ایرانیان باستان

pars-boy.blogfa.com/cat-8.aspx
ایرانیان باستان مخترع باتری. تا چند سال پیش همه تصور می كردند كه پیل الكتریكی را نخستین بار دانشمند ایتالیایی .... ایرانیان باستان سازنده اولین انیمیشن ... است در بقایای شهر سوخته در مرز ایران و افغانستان در حال کاوش هستند، کشف شده است.

ایا غولها افسانه اند - دنیایی بی جواب

yahoo2.blogfa.com/8402.aspx
۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۴ ه‍.ش. - فکر میکنم اکثر شما هم مثل من اولین بار نام غول را در کتاب لوبیا سحر امیز خواندید . چقدر از پدر و مادر خود ...... جالب اینکه در داخل ان علائم رطوبت و همچنین بقایای اسید از جمله سرکه به وضوع مشاهده می شد که نمایانگر فعالیتهای الکترونیکی بود . و " کونیک " قانع شد که وسیله کشف شده قدیمی ترین باتری جهان بوده است !

تاریخچه انرژی تجدیدپذیر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخچه_انرژی_تجدیدپذیر
از سویی بر اساس مطالعات دانشمندان تا سال ۲۰۴۰ نیروی باد ۲۰٪الکتریسیته جهان را ... انرژی توانایی و قابلیت انجام کار از سوی انسان‌ها و یا سایر اجسام است به کار مایه ... ابری نمی‌توانند از انرژی خورشیدی استفاده کرد و ساخت باتریهای خورشیدی پر هزینه‌است. ... وقتی چوب می‌سوزد از خود انرزی تولید می‌کند و انرزی ذخیره شده در تنه درختان یا ...

شهر سوخته - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/شهر_سوخته
ظروف سفالی کشف شده در شهر سوخته. نمونه‌ای از گردنبندهای کشف شده در شهر سوخته. شهر سوخته نام بقایای دولت شهری باستانی در ایران است که در ۵۶ کیلومتری زابل و در حاشیه جاده زابل-زاهدان در شرق ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌است.
وارد نشده: باتریالکتریکی

آهن ربا و مغناطیس - راسخون

rasekhoon.net › ... › علم و دانش › علوم پايه › فیزیک › آهن ربا و مغناطیس
اولين گيره كاغذ كه به آهن‌ربا مي‌چسبد، گيره دومي را آهن‌ربا مي‌كند و هر قدر كه آهن‌ربا قوي‌تر ... پدیده مغناطیس همراه با کشف آهنربای طبیعی مشاهده شده است. ... کهربای صیقل داده شده سنگ زینتی زیبایی است و گاهی شامل بقایای حشرههایی است که ..... گفت که چشمه ولتاژ یا باتری مقداری کار انجام می‌‌دهد تا مقداری بار الکتریکی را در مدار انتقال دهد.

کشف اولین فسیل‌های میکروسکوپی - سیناپرس-خبرگزاری ...

sinapress.ir/news/24736/کشف-اولین-فسیل‌های-میکروسکوپی
۲۴ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - محققان چینی برای اولین بار موفق به کشف فسیل‌های میکروسکوپی کرم‌های کینوهاینچ شدند که در اصطلاح رایج ... او افزود: اکتشاف ما اولین مورد گزارش شده از یافتن فسیل‌های کینو است. این یک ... مجهز شدن باتری 75 کیلووات‌ساعتی روی خودروی الکتریکی مدل اس ... کشف بقایای بادگیرهای سنتی سبک ایرانی در کویت.

ساخت اولین ژل خود ترمیم شونده بدون نیاز به محرک های خارجی با ...

sinapress.ir/.../ساخت-اولین-ژل-خود-ترمیم-شونده-بدون-نیاز-به-محرک-های-...
۲۸ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 'گویهاو یو' از پژوهشگران این پروژه گفت: ماده ساخته شده توسط ... است و می توان از آن در ساخت ادوات الکترونیکی، زیست حسگرها و باتری استفاده کرد.

مروری بر عجیب‌ترین یافته‌ها در اعماق دریاها - زومیت

www.zoomit.ir/.../strangest-things-recovered-from-the-bottom-of-the-sea...
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کجارو: دزدان دریایی کاراییب در کجا فیلمبرداری شده است؟ ... گلکسی اس 7 اکتیو رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۱ اینچی ضد خش و باتری ۴,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ... سامسونگ اولین شبکه عمومی و امن LTE جهان را ایجاد کرد .... است. بقایای این شهر باستانی که در اعماق آب‌ها کشف شد و مصالح به کار رفته در ساخت آن، اطلاعات جالبی ...

مطالب جالب علمی

www.danestane.blogfa.com/
۲۹ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ... كودكان خطرناك است. ایا می دانید محققان دو طابوت چوبي با قدمت 3300 سال كشف كردند ... ایا می دانید آلودگی هوا ناشی از ترافیک سنگین، هدایت الکتریکی قلب را مختل می کند. ایا می دانید .... ایا می دانید اولین کسی که محاسبه ی کتانژانت را به کار برد.ابوالعباس .... ایا می دانید تا كنون 200 صداي دلفين ها شناخته شده است.

اولین پرواز هواپیمای الکتریکی ایرباس - ورود

poinila.com/post/97119/
(تصاویر) بقایای کشف شده از هواپیمای روسی. در حالیکه تاکنون اجساد 150 تن از قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس 3021 روسیه جمع آوری شده است همچنان گروه های تجسس ...

تاريخ شناسي ايران - ایران سرزمین شیران

blogfi.blogfa.com/cat-4.aspx
در جهان امروز بارزترین شخصیت جهان باستان کوروش شناخته شده است. .... او اولین دولت مقتدر و منظم را در جهان پایه ریزی کرد. ..... همچنين پژوهشگران سازمان انرژي اتمي ايران و محققان ايتاليا با کشف نانو ذرات نقره و مس در لعاب کاشي‌هاي قرن .... در این که باتری‌های ایرانی الکتریسیته تولید می‌کنند، شکی نیست، چرا که دانشجویان زیادی در ...

آیا ما بر استی در درک و ثبت تا ریخ اشتباه کرده ایم - blog ...

ufo-alien.mihanblog.com/post/archive/1388/2/page/2
۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ ه‍.ش. - کند، باتری الکتریکی مورد استفاده ی پارتیان (اشکانیان) بوده. ... تا اینکه سه سال پیش اعلام شد که بقایای اشیایی شبیه به سفینه در منطقه ی شمال سیبری پیدا شده است و ... پیش در سیبری کشف شد بقایای سفینه ی موجودات فضایی بوده است. .... یکی از اولین جنجالها که شاید پدران ما به خوبی به یاد بیاورند این بود ...

کشف گونه‌ای از انسان نخستین (+عکس) - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › اجتماعی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - استخوان‌های کشف شده در یک غار در آفریقای جنوبی متعلق به گونه‌ای جدید از انسان نخستین است. ... آفریقای جنوبی متعلق به گونه‌ای جدید از انسان نخستین به نام «هومو نالِدی» است. گنجینۀ بزرگ استخوان‌های کشف شده در یک اتاق کوچک در یک غار در آفریقای جنوبی می‌تواند بقایای یک گونۀ .... انفجار باتری موبایل (فیلم) ...

دود گرفتگی هواپیمای مصری پیش از سقوط - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › بین الملل
۱ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ... بعد نیز هشدار دود گرفتگی در دستگاه‌های الکتریکی مشاهده شده است. ... این در حالیست که بقایای این هواپیما از جمله دو صندلی و چمدان‌های مسافران روز جمعه در حدود 295 کیلومتری شمال شهر اسکندریه در دریای مدیترانه کشف شده است. ... بررسی فنی اولین شاسی بلند چری در ایران (+عکس) .... انفجار باتری موبایل (فیلم) ...

کشف یک مومیایی 1500 ساله (+ عکس) - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › فرهنگی/هنری
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - بقایای جسد یک زن که در شرایط خاص مومیایی شده، در ارتفاع 2800 ... این تابوت در ارتفاع 2803 متری بالای سطح دریا و توسط چوپان‌های بومی کشف شده است. ... بررسی فنی اولین شاسی بلند چری در ایران (+عکس) ... بهبود تناسب اندام با سامسونگ گیر فیت ۲ بهترین لوازم الکترونیکی ... انفجار باتری موبایل (فیلم) ...

بقایای اولین باطری الکتریکی کجا کشف شد؟؟ | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?...بقایای_اولین_باطری_الکتر...
بقایای اولین باطری الکتریکی کجا کشف شد؟؟ پاسخ سوال فوق را در ... مي تواند دور دنيا بچرخد ولي در يک جا ساکن است - خندوانه - شبکه نسیم · تقويت امواج راديويي ...

38 - درخشش حقیقت

the-last-aryan.blogsky.com/page/38
۳ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در این که باتری‌های ایرانی الکتریسیته تولید می‌کنند، شکی نیست، چرا ... نمونه‌ای از این ظرف‌ها در موزه‌ی بغداد پیدا شده است که پیشینه‌ی آن‌ها نیز به ... بر مبنای یافته‌های باستان شناسان شهر سوخته ۱۵۱ هکتار وسعت دارد و بقایای آن نشان می‌‌دهد که .... اخیرا به نتیجه رسیده است به اولین سکه ای که در تاریخ ضرب شده است ...

دانستنی های علوم پنجم - آموزش ابتدایی پایه و پنجم و ششم ...

hakkakyan.blogfa.com/category/31/دانستنی-های-علوم-پنجم
(ریشترنام شخصی است که اولین بار این روش را ابداع کرده است . .... بزرگترین آتشفشانی که تا کنون به وسیله بشر کشف شده است، الیمیوس مونز یا ..... تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی شیمیایی ( شارژ کردن باتری های شارژی مانند گوشی موبایل ) ..... باكتري ها و قارچ ها بقاياي موجودات زنده را تجزيه مي كنند و اين مواد را براي گياهان و ...

سیستم باتری های با پایه آمونیاک، برای آنکه بتوان گرمای ...

kooy.ir/News829.html
چون متدهای نوین تولید برق به گونه ای طراحی شده اند که بتوان بیشترین قدرت را از کم ترین ... تر از سایر سیستم هایی است که حرارت متمرکز مایع را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. ... شما اولین نفری باشید که برای این خبر نظر میدهد ... طبق مطالعات اخیر، بقایای ویروس ایبولا در مردان، حتی بعد از ماه ها بهبود، هنوز می توانند منبع ...

اموزشی - اهنربای دائمی

www.metalorgymazand2.blogfa.com/post-5.aspx
اثر آهنربایی اولین بار ، روی قطعه‌هایی از سنگ معدن آهن ، به نام آهنربای طبیعی یا معدنی در طبیعت .... پدیده مغناطیس همراه با کشف آهنربای طبیعی مشاهده شده است. ... است و گاهی شامل بقایای حشرههایی است که در زمانهای گذشته در شیره چسبناک گرفتار شده اند. .... بیشتر آهنرباهای الکتریکی که در مهندسی بکار می‌روند چنین ساختمانی دارند.

مجله اینترنتی ازهمه جا ازهمه چیز - تاریخچه اختراعات ...

golshn12.blogfa.com/cat-116.aspx
۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ه‍.ش. - مدار الکتریکی پنکه رومیزی مدار الکتریکی یک پنکه رومیزی مجهز به تایمر ... چرخ خیاطی از اجزای زیر تشکیل شده است. .... اولین جاروبرقی توسط شخصی به نام آیوز مک‌گافی اختراع گردید و در ۸ ..... مورخان دوره های کشف و اختراعات بشر را به چند دوره تقسیم می کنند. ..... اولین ساعت را مصریان ساختند بقایای به جا مانده ا.

وسیله ای که با باتری کار میکند د - آخرین اخبار ایران و جهان

khabarduni.ir/search/?q=وسیله+ای+که+با+باتری+کار+میکند+د
به گزارش سرویس علمی ايسنا، اين اولین بار است که یک باتری با استفاده از ... در باتری‌هاي لپ‌تاپ، چراغ‌قوه‌هاي ال‌اي‌دی و خودرو برقی تسلا مدل اس استفاده شده است. .... اين کشف با توجه به افزايش تقاضاي باتری و فناوری موجود باتری لیتیوم ..... خانه‌ای که بقایای جانوران شکار شده حیات وحش و اسلحه در آن نگه‌داری می‌شدند در رودبار کشف شد.

کشف بقایای تجزیه شده یک پای غول پیکر/عکس - تی نیوز

tnews.ir/news/316014078730.html
کشف بقایای تجزیه شده یک پای غول پیکر/عکس. ... باتری های لیتیوم-هوا برای خودروهای الکتریکی آینده/ باتری مانند سوخت بنزین باتری های لیتیوم-هوا برای ...

مشاهده مطالب کاربر - تبیان

www.tebyan.net/newmobile.aspx?PageSize=10&USERID=90519...
تجهیزات الکترونیکی MC10 که با همکاری دانشمندان دانشگاه های ایلینویز و هاروارد ابداع ... اولین شرکتی نیست که موفق به تولید الکترونیکهای قابل انعطاف شده است، اما .... این رایانه در سال 1900 در بقایای کشتی آنتیکی ترا کشف شد و از آن زمان تا به حال .... 9- شارژر سمعک: قیمت بالای باتریهای قابل حمل ویژه سمعکها در کشورهای درحال ...

خورشید - سایت نجوم ایران

www.noojum.com › مقالات › همه مقالات
خورشيد ما که 5 ميليارد سال پيش از ابري از غبار -كه بقاياي انفجار يك ... اين ستاره ظاهري کروي داشته و عمدتاً از گازهاي هيدروژن و هليوم تشکيل شده است. ..... خداي خورشيد شناخته مي‌شد) اقتباس شده بود (25 سال پس از اين کشف، هليوم در زمين کشف شد). .... همچنين گرما و يا انرژي الکتريکي توليد شده توسط باتري هاي خورشيدي نيز نقش ...

خبر - علم , دانش , فناوری و هنر

reza456.persianblog.ir/tag/خبر
۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - جزیره ای که موش جدید در آن کشف شده است در گینه نو قرار داشته و به .... باور بر این است که اسکلت یافت شده در ونیز، اولین بقایای یک خون ..... جعبه باتریهای لیتیومی و سیستم کنترل الکتریکی موتور سیکلت را در خود جای داده است.

انجمن علمی فيزيک انديشه سازان - آهنربا

andishephysic.blogfa.com/page/ahanroba
آهن ربای الکتریکی مثل یک آهن ربای تیغه ای یا میله ای عمل می کند . ... اولين گيره كاغذ كه به آهن‌ربا مي‌چسبد، گيره دومي را آهن‌ربا مي‌كند و هر قدر كه آهن‌ربا قوي‌تر باشد گيره‌هاي بعدي ... پدیده مغناطیس همراه با کشف آهنربای طبیعی مشاهده شده است. ... کهربای صیقل داده شده سنگ زینتی زیبایی است و گاهی شامل بقایای حشرههایی است که در زمانهای ...

باتری موبایل، قلب خودروهای آینده - صفحه نخست - خبرآنلاین

new.khabaronline.ir/detail/13609/root/science
۷ مرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - مهم‌ترین معضل استفاده از خودروهای الکتریکی، باتری‌هایی است که پس از دویست سال، ... علاوه بر این، این باتری اولین انتخاب صنعت حمل‌ونقل هم هست، البته توان لازم .... تصاویر کشف بقایای موجودی عجیب مومیایی شده در ترکیه/ جانور ...

تاریخی ترین عملیات فضایی برای کشف اسرار منظومه شمسی ...

bigbangpage.com/?p=20558
۲۳ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در حال حاضر کاوشگر سالم است اما در محل مورد نظر و از پیش تعیین شده فرود ... الی ۷ ساعت از نور خورشید برای شارژ باطری ها و در نتیجه عملیات بیشتر بر سطح ... دنباله دارها بقایایی باستانی از زمان شکل گیری منظومه شمسی ما هستند. ... این اولین باری است که ما نمونه‌های دست‌نخورده‌ای از دنباله‌دار را از زیر سطح آن می‌بینیم.

اختراعات جدید و علمی - P30World Forums - انجمن های تخصصی ...

forum.p30world.com › ... › علم و آموزش › فنی و مهندسی
۱۱ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - این نوع باتری از این لحاظ منحصربفرد می‌باشد که می‌تواند به وسیله هرگونه ... چکان به درون باتری است و باتری بطور خودکار نیروی الکتریسیته تا ۵۰۰ میلی آمپر در ... اين لامپ‌ها توسط مايک تامپسون طراح انگليسي ابداع شده است تا مصرف ..... تا سال 1992 يعني زماني که اولين بقاياي آن کشف شد ناشناس باقي مانده بود.

شهریور 1389 - دیوانه بازار (@l_@) - blogfa.com

www.jerry-joojoo.blogfa.com/8906.aspx
اما خودروی VBB2.5 ساخت آن‌ها اولین ماشین مسابقه‌ای است که کاملا با نیروی باتری‌ کار می‌کند. ... هدف شکست رکورد سرعت خودروهای الکتریکی در همه دسته‌ها و انواع طراحی شده است. ... بقایای این دختر، که در زمان مرگ ۱۵ سال داشته است، در یک گودال یخی بر فراز ... لولایلاکو، آتشفشانی در شمال غربی آرژانتین، در نزدیکی مرز شیلی کشف شدند ...

مهر 1390 - استاد حر فه - blogfa.com

ostadeherfe.blogfa.com/9007.aspx
در این نوع اتصال بدنه وسیله ی برقی دارای برق شده و موجب برق گرفتگی می گردد. ... ۳۰- بعد از کشف نیمه هادیها دیود ها و ترانزیستورهای سیلیکونی جایگزین لامپ ها شدند. .... هر وسیله ی الکترونیکی از تعدادی برد (مدار الکتریکی) ساخته شده است. ..... به ایران و بین‌النهرین باستان در دوره اشکانیان برمی‌گردد و اولین باتری اختراع شده را ...

پارسینه|Parsine

www.parsine.com/
ارتکاب به جرم و ناهنجاری جزو لاینفکی از جامعه است که بنا... قطع امروز ... روایتی متفاوت از همنشینی با مردمانی که فراموش شده اند! نفراتی که در ... چند سکانس از اولین تشنج مجلس دهم! تصاویری .... کلید درمان چاقی کشف شد ... عکس:بقایای دارالاماره کوفه.
وارد نشده: الکتریکی

دی 1390 - کهن دیار - blogfa.com

www.oldenland.blogfa.com/1390/10
زیگورات چغازنبیل یکی از زیباترین آثار باستانی ایران است. ... در ساخت این بنا میلیونها آجر استفاه شده که ۵۰۰۰ آجر آن نوشته دارد. ... امروزه مدارک غیر قابل انکار در دست است که نشان میدهد ایرانیان در دوره اشکانی از روش کار با باتری الکتریکی آگاهی داشتند. ... کشف یک ظرف از دوره ای کهن درسال ۱۳۸۰ به وسیله یک روستایی در منطقهء ...

هفته سوم دی ۱۳۹۰ - موفقیت

mmrabi.blogfa.com/90103.aspx
۱۹ دی ۱۳۹۰ ه‍.ش. - این باتری در حال حاضر از قدرت کافی برای تامین انرژی ابزارهای پر مصرف برخوردار ... فسیل یک دایناسور علفخوار غول پیکر در قطب جنوب کشف شد. گروهی از دیرینه شناسان آرژانتینی برای اولین بار در قطب جنوب بقایای فسیلی یک ... جزیره ای جدید در پی فوران آتشفشانی از دل دریای سرخ متولد شده است اما به نظر نمی ...

هفته سوم اردیبهشت ۱۳۹۰ - مطالب داغ روز - blogfa.com

www.amirweb.blogfa.com/90023.aspx
اگر شبکه GSM نسل سوم موجود نبوده یا ضعیف باشد، باتری در جست‌وجوی .... آیا تا به حال تاریخچه موتورهای جست‌وجو برای محاکمه کسی استفاده شده است؟ ..... بدون شک کشف و پیاده سازی علمی این مطلب بسیار قابل اهمیت است که متاسفانه تا ... توسکانا بقایای اولین نان تاریخ را که انسان مدرن در 30 هزار سال قبل پخته است پیدا کردند.

اولین نان تاریخ ۳۰ هزار سال قبل پخته شد! آرشيو شده - آفتاب

www.aftabir.com › اخبار ایران و جهان › گوناگون › خارجی
۲۷ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - ... بقایای اولین نان تاریخ را که انسان مدرن در ۳۰ هزار سال قبل پخته است پیدا ... آثار قدیمی ترین نان دنیا در یک سایت باستانی ماقبل تاریخ در استان توسکانا کشف شده است. ... ما این نشاسته ها را استخراج کردیم و با میکروسکوپ الکترونیکی مورد .... فروش یو پی اس های نیروسان و باتری های سیلد اسید برای یو پی اس.

علوم تجربی ناحیه 3 قم - آهنربا چیست ؟

www.oloumtajroby.blogfa.com/post/68
اولين گيره كاغذ كه به آهن‌ربا مي‌چسبد، گيره دومي را آهن‌ربا مي‌كند و هر قدر كه آهن‌ربا قوي‌تر باشد گيره‌هاي بعدي ... پدیده مغناطیس همراه با کشف آهنربای طبیعی مشاهده شده است. ... کهربای صیقل داده شده سنگ زینتی زیبایی است و گاهی شامل بقایای حشرههایی است که در زمانهای گذشته ... وسایل اندازه گیری الکتریکی مانند ولت سنج ، آمپر سنج و .

فرازمینی های باستانی - هوش فرازمینی

hoshefarazamini.persianblog.ir/tag/فرازمینی_های_باستانی
۳ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - و در فرهنگ ها و قاره های مختلف از ان استفاده و یاد شده است . ... کشف جدید باستان شناسان مصری و رد پای دیگری از تکنولوژی باستانی .... به عقیده شان اولین مقصد فرعون پس از زندگی {پس از مرگ } ..... در این شعر یک معبد باستانی بنام Seti وجود دارد که در بقایای معبد در قسمت بالایی یکی از ستونهای آن تصاویر شگفت ...

علوم زیبا - آهن ربا...

asma-o.blogfa.com/post/18
اولين گيره كاغذ كه به آهن‌ربا مي‌چسبد، گيره دومي را آهن‌ربا مي‌كند و هر قدر كه آهن‌ربا قوي‌تر باشد گيره‌هاي بعدي ... پدیده مغناطیس همراه با کشف آهنربای طبیعی مشاهده شده است. ... کهربای صیقل داده شده سنگ زینتی زیبایی است و گاهی شامل بقایای حشرههایی است که در زمانهای گذشته ... وسایل اندازه گیری الکتریکی مانند ولت سنج ، آمپر سنج و .

سه شنبه 24 بهمن ماه 1391- صبحانه با ویکی

www.scipost.ir/wiki/سه+شنبه+24+بهمن+ماه+1391-+صبحانه+با+ویکی
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - به خاطر عطر و شکل زیبایی که داره برای تهیه مربا خیلی عالی است و با خامه و نان تازه یک صبحانه ی خوشمزه می شود. ... شما با این محصول که در واقع مجموعه ای سایز های مختلف باتری است می توانید به سایز مورد نظر ... آیا میدانید بقایای اولین انسان کشف شده در ایران مربوط به صدهزار سال پیش است؟ ... ژنراتور الکتریکی.

آهن ربا و مغناطيس - ImenCMS

www.imencms.com/article-4540.aspx
اولين گيره كاغذ كه به آهن‌ربا مي‌چسبد، گيره دومي را آهن‌ربا مي‌كند و هر قدر كه آهن‌ربا قوي‌تر ... پديده مغناطيس همراه با کشف آهنرباي طبيعي مشاهده شده است. ... کهرباي صيقل داده شده سنگ زينتي زيبايي است و گاهي شامل بقاياي حشرههايي است که ..... گفت که چشمه ولتاژ يا باتري مقداري کار انجام مي‌‌دهد تا مقداري بار الکتريکي را در مدار انتقال دهد.

باتری بغداد و یا پیل اشکانی در سال ۱۹۳۶ بدست «ویلهلم کونیگ» در نزدیکیهای شهر باستانی تیسفون نزدیک بغداد کشف شد.

 

از سده نوزدهم میلادی تاکنون، الکساندر ولتا به نام مخترع باتری شناسایی شده‌است، حال آن که یافته‌های باستان‌شناسی در مناطقی از عراق کنونی نشان داده‌است که نزدیک دو هزار سال پیش از ولتا (۲۰۰ سال پیش از زادروز مسیح)، باتری در امپراطوری اشکانیان (درمناطقی که امروزه جزو عراق کنونی است) ساخته شده‌است.

 

فرضیه‌های ارایه شده در زمینه یافته‌های باستان شناسان همگی بر این مطلب صحه گذاشته‌اند که این مجموعه در راستای کاربردهای الکتروشیمیایی از آن میان آبکاری فلزها ساخته شده که کشف ظرف‌های آبکاری شده در نزدیکیهای محل کشف این باتری، موئدی بر این مطلب است؛ یافته‌ای که به نوبه خود از یک جهش علمی تاریخی سرگذشت دارد.

باتری کشف شده دربرگیرنده یک کوزه سفالی تخم‌مرغی شکل به بلندی ۱۴، قطر ۸ و دهانه ۳ / ۳ سانتیمتر است که یک میله آهنی به درازای ۵ / ۷ سانتیمتر به گونه ستونی در بخش میانی آن است و نقش قطب منفی باتری (کاتد) را بر دوش دارد. پیرامون این میله آهنی یک استوانه مسی به درازای ۸ / ۹ و قطر ۶ / ۲ سانتیمتر قرار گرفته که به کمک قیر در جای خود محکم شده‌است. در بخش دهانه باتری از قیر برای آب بندی باتری بهره گیری شده‌است. میله‌های سیمی شکل برنزی یا آهنی که در نزدیکی محل مورد بررسی یافت شده‌اند، می‌توانسته‌اند نقش اتصال را بازی کنند. درباره الکترولیت به نظر می‌رسد از محلول‌های مس، سرکه و آبلیمو بهره گیری می‌شده‌است. با در نظر گرفتن این واقعیت که اسید استیک و اسید سیتریک به خوبی برای آنها شناخته شده بوده‌است، می‌توان پنداشت که چه بسا از این محلول‌ها نیز بهره گیری می‌شده‌است. به گونه تئوری ولتاژ باتری بغداد اندکی برابر ۷۹/۰ ولت است، ولی با آزمایش‌های انجام شده به کمک باتری همانند سازی شده پارت‌ها و بکارگیری محلول‌های الکترولیت گوناگون نشان داده شده که چنین باتری‌ای تنها توانا است ولتاژ ۵/۰ ولت را فرآوری کند. جریان الکتریکی به دست آمده از این باتری هم در نزدیک چند میلی آمپر است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط قالیشویی در شمال تهران در تاریخ 1395/09/27 و 20:39 دقیقه ارسال شده است

ممنون از سایت خوبتون


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟