loading...

بلاگ نیوز,اخبار مهم روز

کدام مواد غذایی برای سلامت قلب بیشترین ضرر را دارد؟ رژیم غذایی و بیماری قلبی- 2 salamatbank.com/.../رژیم%20غذایی%20و%20بیماری%20قلبی-%202 ذخیره شده بسیاری از اجزای رژیم

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بهترین روش درمان کیست مویی | فوری و به صورت قطعی 0 189 darmannews
برگه تقلب تمرین کنندگان ابری dojo aws 0 148 admin
لیست تمام سریال های نمایش خانگی در سال 1403 0 124 admin
بهترین و خوشگل ترین ریمیکس های شاد 1403 بصورت رایگان 0 159 admin
سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 9 منتشر شد! 0 264 shirnipazi
سریال خون سرد کی منتشر می شود؟ 0 161 shirnipazi
انتخاب مبل تختخواب شو 0 624 amir-seo
مشخصات بهترین مچبند هوشمند 2021 0 931 shirnipazi
مسترکارت 0 1178 pakansanat
چگونه سالنهای پرورشی و کارخانه های صنعتی را تجهیز کنیم 0 949 roya2020
برای افزایش ماندگاری بتن رنگی چه باید کرد؟ 0 821 roya2020
واحدهای تولیدی انواع مقاطع آلومینیومی 0 815 roya2020
رنگ آمیزی با غلطک طرح دار 0 794 nikoo2020
دستگاه کپی شارپ 5516 - تیشرت مخصوص چاپ سابلیمیشن 0 761 nikoo2020
فواید کاشت سریع ایمپلنت 0 787 nikoo2020
سمعک سیگنیا مناسب هر فرد 0 837 nikoo2020
روف گاردن (بام سبز) 0 875 shirnipazi
پنجره ترمال بریک 0 690 shirnipazi
آبنما چیست (صفر تا صد) (طراحی تا اجرا) 0 757 shirnipazi
قیمت انواع کارواش خانگی ماشین 0 696 shirnipazi

کدام مواد غذایی برای سلامت قلب بیشترین ضرر را دارد؟


رژیم غذایی و بیماری قلبی- 2

salamatbank.com/.../رژیم%20غذایی%20و%20بیماری%20قلبی-%202
  1. ذخیره شده
بسیاری از اجزای رژیم غذایی برای سلامت قلب خوب هستند از جمله فیبرهای محلول در آب، ... افزایش تحرک بدنی (ورزش) و کاهش مواد غذایی پرکالری در رژیم غذایی بهترین ... سلامتی ضرر دارد چون روغن بیشتر و بنابراین اسیدهای چرب بیشتری به بدن می ...

مواد غذایی که موجب سقط جنین می شوند - نمناک

namnak.com/13828-مواد-غذایی-سقط-جنین.html
مواد غذایی سقط جنین و مواد غذایی سقط کننده جنین و جلوگیری از سقط جنین با ... برنامه غذایی زنان باردار به دلیل حفظ سلامت جنین و مادر با دقت بیشتری تنظیم می شود. ... زا - در طول دوران بارداری با خطر سقط جنین همراه است خیلی خوب است که در این دوران از ... احتمالاً می دانید که جیوه که در بسیاری از ماهی ها وجود دارد برای بچه خطرناک است.

قلب | تغذیه در بیماران قلبی

galb.ir/archives/150
اصول رژیم غذایی در بیماران با انسداد عروق کرونری یا سابقه سکته قلبی عبارت است از : ... علاوه بر رعایت الگوی سالم تغذیه ، حذف مواد محرک مانند چای پررنگ یا کهنه دم ... میوه ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات بویژه برای سلامتی قلب فواید بسیاری دارند. ... هر چند اضافه‌کردن هرگونه میوه و سبزیجات به رژیم غذایی فواید بسیار زیادی دارد ...

همه آنچه براي قلب ضرر دارد - باشگاه خبرنگاران

www.yjc.ir › وب‌گردی › وبگردی
۶ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - عوامل خطر براي بيماري‌هاي قلب و عروق عبارتند از: سن بالا، جنس مذكر، سابقه ... آنها باشد، مبتلايان به ديابت بايد بيش از ديگران مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند. ... است؛ هرچه قلب فعاليت بيشتري داشته باشد (مثلا هنگام فعالیت هاي سنگين ... در نتيجه كمبود اكسيژن و مواد غذايي و انباشت مواد زاید در عضله قلب، دردي ...

رابطه زناشویی برای قلب ضرر دارد - نیک صالحی

www.niksalehi.com/public/archives/161833.php
۱۹ دی ۱۳۹۰ ه‍.ش. - رابطه زناشویی برای قلب ضرر دارد. ... به نظر می رسد مردان انرژی بیشتری برای فکر یا صحبت درباره امور جنسی صرف می کنند تا خود روابط .... ایستگاه سلامت نیک صالحی .... تقویت رابطه جنسی در سال جدید با مصرف این مواد غذایی!

تغذیه در بیماران کلیوی - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=189299
۱۲ آذر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - دریافت مواد غذایی پرپروتئین باعث افزایش کارکرد کلیه و تشدید بیماری می‌شود. ... بهتر است بدانید محافظت از کلیه در سلامت قلب هم موثر است. ... آمینه آن مطابقت بیشتری با نیازهای بدن دارد مانند پروتئین سفیده تخم‌مرغ و شیر. ... اگر رژیم غذایی فرد مبتلا به نارسایی کلیه از نظر فسفر تنظیم نشود خطر افزایش ...

فواید و مضرات بادام زمینی؟؟ - بیتوته

www.beytoote.com/health/nutrition/avail-advantage-peanut.html
رنگدانه های سبز موجود در پسته می تواند باعث حفظ سلامت قلب شوند شاید مقایسه بین انواع مغزها چندان… ... مواد غذایی مفید برای درمان خستگی و بی حالی روزانه ... بادام زمینی به همان اندازه میوه ها می باشد و از سیب، چغندر و هویج، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

همه چیز درمورد تغذیه مورد نیاز جنین - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/18922_همه-چیز-درمورد-تغذیه-مورد-نیاز-جنین.html/
۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - رژیم غذایی مادر باید به گونه ای باشد که سرشار از مواد مغذی بوده ولی باعث اضافه وزن او نشود ... بعضی هم فکر می کنند هر چقدر میوه و سبزی بیشتری بخورند، به نفع شان است ... اندازه دو نفر غذا بخورند تا جنین شان سالم و سلامت رشد کند و متولد شود. ... مصرف بیش از حد مکمل ها هم به هیچ وجه خوب نیست و برای جنین ضرر دارد.

برای داشتن یک نوزاد سالم و زیبا چه باید کرد - تغذیه و سلامت

behsite.ir/healthclub/forum/f2/t136/ms/
توصیه بر مصرف مواد غذایی از هر چهار گروه غذایی است. ... اغلب مادران باردار پس از گذشت سه ماهه اول بارداری اشتهای بیشتری پیدا می کنند زیرا تهوع کاهش می ... وزن بالای مادر خطر تولد کودک 5/4 کیلو به بالا را دارد که این نوزاد تنها به روش سزارین متولد می ...

خواص پسته و مضرات پسته، فواید پسته، خاصیت پسته - آکا

www.akairan.com/health/hooboobat-tanagholat/6585.html
۱۸ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - خواص حبوبات,خواص تنقلات حبوبات و تنقلات در سلامت,خواص پسته,نکات علمی ... پسته هم در آجیل و هم در غذاها و هم نوشیدنی و دسرها کاربرد فراوان دارد، اما شاید .... مختلف بیشتری را استفاده کنیم ویتامین و املاح و مواد مغذی بیشتری وارد بدن ... برای سلامت قلب خیلی از افراد که عادت به مصرف این قبیل مواد غذایی ندارند ت.

انسان،تغذیه ،سلامتی (4)آنچه مادران باردار باید بدانند!

www.hawzah.net/.../انسانتغذیه-سلامتی-(4)آنچه-مادران-باردار-باید-بدانن...
نیازهای غذایی مادر در دوره های مختلف بارداری بر اساس رشد جنین و حالات مادر متفاوت است: ... و تهوع ماههای اول رنج نمی برد و احتیاج بیشتری هم به مواد غذایی مناسب دارد.

قلب - بیماری های قلبی

sory-eshgheghalb.blogfa.com/cat-12.aspx
قلب - بیماری های قلبی - جامع ترین وبلاگ در مورد قلب. ... عضله قلب و نارسايي آن به دليل اينكه در دوران بارداري به پمپاژ خون بيشتري نيازمندند هر ... دكتر داستاني نقش تغذيه در سلامت قلب را طي دوران بارداري ضروري ذكر كرد و افزود: مواد غذايي حاوي ريز مغذي‌ها و سرشار .... كاهش استرس و هيجان ميتواند به تخفيف خطر سكته قلبي كمك نمايد.

غلات:مفید یا مضر؟ - مجله سلامت

www.healthmag.ir › تغذیه › خواص مواد غذایی
رتبه: ۳٫۲ - ‏۱۲ رأی
دانه‌های غلات در زمره‌ی بزرگ‌ترین منابع تامین کننده‌ی انرژی از مواد غذایی در جهان به حساب ... چاقی: خطر ابتلا به مرض چاقی در کسانی ‌که غلات کامل بیشتری می‌خورند، کمتر .... مفیدی روی سلامت دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

15 نکته‌ای که باید درباره چای بدانید - عصر ایران

www.asriran.com/fa/news/.../15-نکته‌ای-که-باید-درباره-چای-بدانید
به طور مثال اینکه چای به دندان‌ها آسیب می‌رساند، برای قلب ضرر دارد یا اینکه چای مفید ... شاید علت این تصور غلط مواد قندی و شیرین کننده‌هایی است که همراه چای مصرف ... چای به بیماران مبتلا به هموکروماتوز توصیه می‌شود نوشیدن چای 2 ساعت بعد از غذا باشد. ... مصرف چای موجب می‌شود آب بیشتری بنوشیم و آب از موادی است که برای شکسته ...

میوه های مفید برای قلب - آکا - حوادث ،روزنامه

www.akairan.com/health/vegetable-health/9652.html
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - طالبی یکی از بهترین میوه ها برای حفظ سلامت قلب است. ... گفتنی است ویتامین C بالایی که در طالبی وجود دارد به همراه بتا کاروتن، احتمال ... مصرف مواد غذایی طبیعی مانند آجیل و خشکبار ، میوه ها، سبزی ها و غلات در حفظ .... اما دانستن اینکه کدام غذاها ذاتا میتوانند خطرناک باشند به سلامتی افراد کمک بیشتری میکند.

خواص غذایی و دارویی گردو : سایت پزشکان بدون مرز

www.pezeshk.us/?p=18417
۱۳ آبان ۱۳۸۸ ه‍.ش. - ميوه گردو ، گرد و در درون مغز قرار دارد و در فاصله هاي پدره هاي نازكي قرار گرفته است . قشري كه روي ... 20- روغن گردو درمان کننده دردهاي مفاصل است و جذب مواد غذايي را آسان مي کند. ... گردو حاوي بيشترين مقدار ويتامين هاي B6، B1 و B5( پانتوتنيک اسيد) مي باشد. ... افزودن گردو به غذا یك روش مهم برای بهبود سلامت قلب است.

آشنایی با علائم بیماریهای قلبی عروقی و روش های پیشگیری ...

www.pezeshk.us/?p=24169
۱۴ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - بیماری‌های قلب در راس علل مرگ هر دو گروه مردان و زنان قرار دارد. .... برای کنترل بیماریهای قلبی عروقی ابتدا باید عوامل خطر را شناخت و سپس ... به طوری که عروق قلب نتوانند جوابگوی نیاز قلب به اکسیژن و مواد غذایی باشند. ..... بیشترین تقاضا را دارد، سرشار از چربی‌های ترانس بوده و برای سلامتی بدن بسیار مضر است.

آثار خوب و بد‌‌‌‌ ترشي بر بد‌‌‌‌ن! - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز

www.salamatnews.com › تغذیه › مواد غذایی
۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه از مواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غذایی ترش و مسواک زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن بلافاصله پس از مصرف این مواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، باعث ... بیماران قلبی عروقی و افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با فشارخون بالا محد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یت مصرف د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ... بیشترين ضرر آلوچه يا ميوه‌هايي كه به لواشك تبد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يل مي‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اسيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يته بالاي آنهاست.

خوردن ترشی، مضر است یا مفید؟ - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir/sara/1349926816381325943
۲۸ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اما آیا می‌دانید ترشی چه تاثیری روی خوراکی‌ها دارد؟ ... به وجود آمدن ترکیبات شیمیایی خاصی شده که برای سلامت مفید هستند. ... مخلوط با غذا‌ها مثل ترشی یا سالاد، باعث کاهش اندکس گلیسمی مواد غذایی که ... و هر چه ترشی بیشتر بماند امکان بیشتری دارد تا خاصیت مواد از بین برود. ... تصویر «ریحان» دوستدار قلب شما ...

ضیافت - *خواص انواع میوه ها و سبزیجات*

www.xiafat.blogfa.com/cat-65.aspx
اثر مفید دیگر لیمو شیرین روی معده، هضم غذا، خنثی شدن مقداری از اسید معده، ... گردش خون را به سمت قلب بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به حملات قلبی و عروقی و بیماری ... در انار تأثیر زیادی بر کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی دارد. ...... برچسب‌ها: خواص انواع میوه و سبزیجات, اثر مواد غذایی در سلامت, میزان مصرف روزانه مواد غذایی.

عوامل کاهش و افزایش دهنده فشارخون - سایت خبری تحلیلی ...

www.tabnak.ir › اجتماعی › داخلی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در حقیقت با صرفه ترین شیوه برای کاهــش خطر این بیماری برای تمام ... در زلاندنو برچسب گذاری تغذیه ای روی مواد غذایی سبب شد تا کارخانه‌های مواد ... به تنهایی یا در ترکیب با سایر یون‌ها، اثرات بیشتری بر فشارخون دارد. .... قلبی- عروقی نمی‌شود، بلکه کلسترول خون را کاهش داده و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

گردو بر هر درد بی‌درمان دواست!! - سیمرغ

seemorgh.com › سلامت › تغذیه › خواص مواد
۲۰ شهریور ۱۳۸۷ ه‍.ش. - گردو در ماههای شهریور ومهربرداشت می‌شود و در همه فصول سال وجود دارد و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است. ... افزودن گردو به غذا یك روش مهم برای بهبود سلامت قلب است. ... گردو، گردوی آمریكایی، شاه بلوط بیشترین مقدار آنتی اكسیدانت از ... اداره دارو و مواد غذایی آمریکا اخیراً به این نتیجه رسیده است كه خوردن 5/1 ...

کاکائو ، بمب سلامتی - راسخون

rasekhoon.net › ... › تغذيه › خواص مواد غذائی › کاکائو ، بمب سلامتی
مسیر جاری : صفحه اصلی/مقالات/پزشكي سلامت/تغذيه/خواص مواد غذائی/کاکائو ، بمب سلامتی .... کشور بلژیک بیشترین میزان مصرف سرانه ی کاکائو را دارد. ..... محققین به این نتیجه رسیدند كه خوردن كاكائو با كاهش خطر بیماری های قلبی- عروقی مرتبط ...

تغذیه صحیح در دوران آبستنی - Professor Soltanzadeh

www.professorsoltanzadeh.com/information/mother.htm
کمبود مواد غذایی در دوران آبستنی ,نه فقط منجر به ضعیف و لاغر شدن مادر می شودبلکه رشد ... جنین در داخل رحم مادر رشد بسیار سریعی دارد(وزن جنین از یک گرم در هفته هشتم .... به منظور دریافت انرژی بیشتری که مورد نیاز دوران بارداری است ,برنامه غذایی یک زن ... مواد غذایی اصلی و ضروری دوران آبستنی که سلامت مادر و جنین را تامین می کند.

آشنایی با غذاهای مفید و مضر برای قلب و عروق - همشهری

hamshahrionline.ir/details/190223
۱۵ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - به همین ترتیب هر چه فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد بیشتر با خطر ابتلا به امراض قلبی مواجه است. ... چه غذاهایی برای حفظ سلامت قلب مفید هستند؟ ... در روز در افزایش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد.

دانستنی های پزشکی و ورزشی - ساحل سلامت

hugar.blogfa.com/category/5
آیا ورزش کردن بعد از غذا ضرر دارد؟ ... پس چنانچه بعد از غذا ، ورزش کنید بدن شما نسبت به زمانی که غذا خوردن و ورزش را با فاصله انجام می دهید ، انرژی بیشتری می سوزاند. .... حفظ سلامتی: اگر دوری از مشکلات قلبی، دیابت، و سایر بیماری ها مهمترین هدف ..... اکثر مواد غذایی در طبیعت به مقدار کافی ویتامین د دارند؛ مثل ماهی، قارچ و بعضی از ...

آشنایی با 10 میوه معجزه گر! - شفاف

www.shafaf.ir/fa/news/78867/آشنایی-با-10-میوه-معجزه-گر
۲۳ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. یك سیب متوسط با هسته و پوست 80 كالری انرژی دارد. ... طور مجعجزه آسایی در سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان تاثیر دارد. ... رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند خطر بیماری قلبی را پایین بیاورد. .... خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدپیری بیشتری داشته و مفیدند و هر چه رنگ ...

بیشترین فیبر در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

tasalamati.com/e/jbkXa/
فیبرهای غذایی در سبزیجات، میوه‌ها و دانه‌ها وجود دارند و از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند و ... فیبر و اثرات آن بر روی فشار خون بالا، دیابت، چاقی و سلامت قلب اطلاعی نداشته باشند. ... بدن ما روزانه حدوداً به 30 گرم فیبر غذایی نیاز دارد که با خوردن این مواد می‌توان آن را برای بدن مهیا کرد. ... کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات.

مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن عوارض ضررهای دخانیات | راز ...

100raz.com/harms-harmful.../cigarette-ضرر-زیان-مضرات-عوارض-سیگار...
مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن ضررهای عوارض دخانیات مواد مخدر ... آگاه شدن درباره اثرات منفی سیگار بر سلامتی و افزایش محدودیت ها، سیگار کشیدن .... معده و مقاومت در برابر آن بعد از غذا خوردن و بر جای ماندن باقیمانده اسید در معده و در ... افراد سیگاری که یک بار دچار حمله قلبی شده‌اند، نسبت به افراد غیر سیگاری احتمال بیشتری دارد که ...

مواد دارويي طبيعي : پزشکان ایران

www.pezeshkan.org/?cat=12
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در نتیجه مصرف مواد غذایی حاوی فیبرهای نامحلول برای افرادی که به ... در میان انواع نان، نان سنگک و نان های جو و چاودار بیشترین فیبر را دارد ..... تحقیقات اخیر محققان نشان می دهد که ترکیبات موجود در جو، نقش بسیار مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. ... این ماده غذایی سرشار از اسید فولیک است و خطر سقط جنین را کاهش می دهد.

آوای سلامت - چربی خون

iec.behdasht.gov.ir › پرسش و پاسخ › بیماری ها › بیماری های غیر واگیر
آیا مواد غذایی و داروهای گیاهی وجود دارد که باعث کاهش چربی خون شود؟ ... قلب شما به اندازه ی کافی خون غنی از اکسیژن دریافت نخواهد کرد و خطر حمله قلبی افزایش خواهد یافت. .... استاتین ها گروهی از داروها هستند که بیشترین تجویز را برای کاهش کلسترول ...

بیماریهای قلب و عروق - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/239684/بیماریهای-قلب-و-عروق
عضلات قلبی نیز همانند سایر بافتهای بدن نیازمند اكسیژن و مواد غذایی هستند تا زنده بمانند و ... پیشگیری و كاهش عوارض احتمالی آن باید به عوامل خطر تغییرپذیر توجه بیشتری كرد. ... آلودگی هوا احتمالا اثر مستقلی در ابتلاء به بیماریهای قلبی دارد سیگاریها ۴ برابر ... فعالیت جسمی برای سلامت قلب باید پرتحرك ، منظم و مداوم باشد

پله پله تا ملاقات خدا - خواص میوه ها و سبزیجات

yashams.blogfa.com/cat-8.aspx
اگر آب پرتقال بدون پوست كندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. ... ولي اين بيماران بايد هميشه در تغذيه روزانه خود از مواد غذايي حاوي پتاسيم بالا استفاده كنند. .... اين ميوه به عنوان يک جايگزين شيرين، سبب افزايش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ...... به هر اندازه رنگ برگ شلغم تيره تر باشد، يد بيشتري در آن هست.

ماهی قزل آلا مثل چیپس برای قلب ضرر دارد! - سلامانه

www.salamaneh.com › سرویس تغذیه
۶ روز پیش - سلامانه : ماهی در حین سرخ شدن به میزان زیادی مواد مغذی و مفید خود را از ... به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ماهی یکی از انواع غذاهای بسیار پر ... بد نیست بدانیم بیشترین میزان امگا3 در سر و کبد این ماهی وجود دارد. ... گفته می شود، بهتر است بدانید که ماهی زمانی که سرخ می شود به اندازه چیپس برای سلامت قلب خطرناک است.

اسید چرب امگا ۳ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/اسید_چرب_امگا_۳
در میان مواد غذایی گیاهی، مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه امگا ۳ هستند. .... شواهدی تجربی وجود دارد که اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ دریایی خطر سرطان سینه را ... ALA نمی‌تواند سلامت عروق قلبی را که از EPA و DHA بهره می‌برند را اعطا کند.

میگنا - چرا غذاهای تند برای سلامتی مفید است؟!

www.migna.ir/vdcgx79q.ak9qn4prra.html
۲۶ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اگر اهل غذاهای پرادویه و تند هستید باید بگوییم کارتان درست است؛ و ... همچنین باید بدانید که فلفل تند می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش داده و به ... فلفل 25 گونه متعدد دارد که پنج گونه آن مورد استفاده بشر است. .... از شرکت‌های تولید کننده‌ی مواد غذایی چربی را از محصولات خود حذف کرده‌اند.

ماهی قزل آلا مثل چیپس برای قلب ضرر دارد! | ماهی در حین سرخ

www.ghatreh.com/news/.../ماهی-قزل-آلا-مثل-چیپس-برای-قلب-ضرر-دارد
۷ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ماهی در حین سرخ شدن به میزان زیادی مواد مغذی و مفید خود را از دست می دهد و ... ماهی قزل آلا مثل چیپس برای قلب ضرر دارد! ... برای نخستین بار در شیراز انجام شد، بیشترین میزان امگا3 درماهی قزل آلا ... همزمان با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی طی 33 روز بیش از 18 تن و 855 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در هرمزگان معدوم شد ...

خواص درمانی سویا چیست؟ مضرات آن کدام است؟ - راستینه

rastineh.ir › سلامتی › تغذیه و سلامتی
۲۳ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا می‌باشد. دانه های سویا ... سویا حاوی پروتئین، ایزوفلاون و فیبر بوده که همه این مواد برای سلامتی مفیداند. پروتئین درون سویا می‌تواند فوایدی برای بیماری های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش دارد.

چه غذاهایی برای سلامت مغزی کودکان مفید است؟ - الو دکتر

www.alodoctor.ir/.../چه-غذاهایی-برای-سلامت-مغزی-کودکان-مفید-است؟
غذاهایی برای سلامت مغزی کودکان. ... هر چقدر این میوه ها پر رنگ تر باشند مواد مغذی بیشتری دارند. چه غذاهایی برای سلامت مغزی ... لوبیاها به عنوان غذای مفید در سلامت قلبی مورد توجه قرار دارند. با وجود این به ... استفاده از پستانک برای نوزادان ضرر دارد؟

18 ماده غذایی مفید و مضر برای فشار خون بالا - انجمن گفتگوی ...

www.msworld.ir › ... › علوم پزشکی › معرفی داروها › فشار خون
۵ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 6پست - ‏3 نویسنده
2- موادغذایی که سرشار از منیزیم هستند نیز برای پایین آوردن فشارخون مفید هستند. ... سدیم، چربی و سایر چیزهایی که برایتان ضرر دارند، کنترل داشته باشید. .... و پتاسیم کمتر و سدیم بیشتری دارد و چربی‌اش بیشتر در کوهانش جمع شده؛ .... در این بررسی که در موسسه تحقیقاتی سلامت قلب در دانشگاه میشیگان انجام ...

بهترین وقت خداحافظی با شیر مادر - آفتاب

www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › توصیه های پزشکی
۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - این موضوع به ویژه در بچه های بد غذا اهمیت بیشتری دارد. ... از شیر مادر تغذیه شده اند در بزرگسالی از سلامت بیشتری برخوردارند و از فوایدی ... ماهی و غذاهایی که خطر حساسیت دارند نیز بعد از یک سالگی به رژیم غذایی کودک افزوده می شود.

چه روغنی برای پخت و پز بهتر است و مضرات کمتری دارد؟ | کوکا

www.coca.ir/suitable-oil-cooking/
۲ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - روغن می‌تواند چربی مورد نیاز غذا را تامین کند و از چسبیدن آن به ماهیتابه جلوگیری نماید. ... کاهش سطح فشار خون مفید باشد و ضربان قلب را نیز بهبود ببخشد. ... و مواد غذایی خود اضافه کنید تا سلامت بهتر و بیشتری داشته باشید.

حقیقت پنهان در مصرف لبنیات و ارتباط آن با بیماریها

www.phce.org › سلامتی و تندرستی
۱۰ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - آیا فرآورده های لبنی در استحکام استخوان ها و دندان ها تاثیر دارد؟ اگر مصرف فرآورده های لبنی برای سلامت استخوان ها و دندانها لازم است چطور هر روز شاهد تعداد افراد بیشتری هستیم .... می‌توان از نقش آن در تولید بیماری پوکی استخوان، بیماری‌های قلب و ... داخلی آن ته نشین شده و با جلوگیری از جذب مواد غذایی موجب خستگی مزمن ...

آشنايي با خواص و مضرات سركه انگور - هفت گنج

7ganj.ir › خواص مواد غذايي › سلامت
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - یک لیوان سرکه ۳۳ ‌کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. ... اسید سیتریک موجود در سرکه، هضم و جذب کلسیم موجود در سرکه و سایر موادغذایی را آسان می‌کند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است. ... فواید سرکه در سلامت قلب و عروق ... هرچه رنگ سرکه تیره تر باشد، آن سرکه حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است.

مهمترين علائم مر بوط به بيماري هاي قلبي ::

alih.lums.ac.ir/index.php?module=web_directory&wd_id=2336
مهم ترين علائمي كه در ارتباط با بيماري هاي قلب وعروق مي باشند شامل موارد زيراست : .... از حد غذا مي خورند و بدين صورت خود را در معرض عوامل خطر ثابت شدهبيماريهاي قلبي ... به طوري كه عروق قلب نتوانند جوابگوي نياز قلب به اكسيژن و مواد غذاييباشند. ..... در بين مردم بيشترين تقاضا را دارد،سرشار از چربي‌هاي ترانس بوده و براي سلامتي ...

مضرات سيگار و قلیان (تاپیک جامع دخانیات) [آرشيو] - ...

forum.p30world.com › ... › موضوعات علمی › زیست شناسی، پزشکی
۱۹ اسفند ۱۳۸۴ ه‍.ش. - اما در دراز مدت نيكوتين اثرات مخرب زير را بدنبال دارد: ... قلب ، عروق و ريه بيشترين آسيب را در اثر استعمال دخانيات پيدا مي کنند. ... سيگار کشيدن نه تنها سلامتي خود فرد را به خطر مي اندازد بلکه تجاوز ...... دكتر آگاه در ادامه با اشاره به اين كه، سيگار با تاثير بر ترشح آنزيم‌هاي مفيد گوارشي، هضم مواد غذايي را كاهش داده و ...

این مواد غذایی سلامت قلب شما را تضمین می کند | آینه

www.ayeneh.net/Healthcontents/Healthcontentdetail.aspx?...مواد+غذایی+...
این مواد غذایی سلامت قلب شما را تضمین می کند. ... ورزش و تغذیه مناسب، حجم بیشتری را داشته باشد، نشاط، سرخوشی، انرژی و متابولیسم بدن در سطح بالاتری خواهد بود. ... آنچه برای همه افراد ازجمله بیماران قلبی ضرر دارد، چربی حیوانی، روغن جامد، کره و ...

ماهی قزل آلا مثل چیپس برای قلب ضرر دارد! - سمنا

semna.ir › اجتماعی › سلامت و درمان
۶ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ماهی قزل آلا مثل چیپس برای قلب ضرر دارد! ماهی در حین سرخ شدن به میزان زیادی مواد مغذی و مفید خود را از دست می دهد و احتمال بروز امراض ... و متاسفانه برخی از افراد نیز بخاطر بوی زخم ماهی هیچ گاه از خوردن این غذای دریایی لذت نمی برند. ... است بدانید که ماهی زمانی که سرخ می شود به اندازه چیپس برای سلامت قلب خطرناک است.

زنان و دوران یائسگی - آرشیو مقالات - شبکه سلامت

salamattv.irib.ir/archive-maghalat/-/asset_publisher/.../id/12057267
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بعد از یائسگی خطر ابتلا به مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان، ... استروژن با کاهش کلسترول تام و کلسترول بد یا LDL و افزایش کلسترول خوب یا HDL در سلامت قلب نقش دارد. ... سویا دارای مواد مغذی با ارزشی مانند پروتئین است. ... تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم آنها در هر وعده، کالری بیشتری سوزانده می شود و وزن بدن ...

حقایق وحشتناک درباره قند - طب سنتی و اسلامی

hakimmehr.blogsky.com/1391/11/05/post-12/
بیماری های قلب وعروق، کلیه، اعصاب حتی ناهنجاریهای روحی و چاقی با مصرف قند ... آن سلامت خود را به خطر می اندازند از تمام بیماریهای ناشی از شکر بیماری های مربوط به قلب ... امروزه درحدود بیست درصد از موادغذایی مصرف روزانه ما را شکر و شیرینی تشکیل می ... در این نوشابه ها علاوه بر شکر مواد زائد وجود دارد که ضرر آن کمتر از شکر نیست.

مهمترين علت پيدايش بيماري‌هاي قلبي- عروقي، تصلب شرايين است. تصلب شرايين سبب مي شود كه سرخرگ‌هاي گوناگوني كه به سمت‌هاي مختلف بدن خون مي‏رسانند، به تدريج سخت و تنگ شوند و توانايي آنها براي انتقال اكسيژن و مواد غذايي به سلول‌هاي بدن كاهش يابد.

 

بعضی از عوامل موجب سريع‌تر شدن تصلب شرايين مي شوند و در صورت وجود آنها احتمال پيدايش بيماري قلبي- عروقي افزايش پيدا مي‌كند. براي پيشگيري از پيدايش بيماري‏هاي قلبي- عروقي و مرگ و مير و ناتواني ناشي از آنها، بايد اين عوامل خطر را بشناسيد و به توصيه‏هاي پزشكي توجه کنيد.

 

عوامل خطر براي بيماري‌هاي قلب و عروق

 

عوامل خطر براي بيماري‌هاي قلب و عروق عبارتند از: سن بالا، جنس مذكر، سابقه خانوادگي بيماري قلبي زودرس، فشار خون بالا، افزايش چربي خون به ويژه كلسترول)، ديابت قندي، سيگار كشيدن، چاقي، كم تحركي (انجام ندادن فعاليت‌هاي بدني) و اختلال در انعقاد خون.

 

با توجه به اينكه ديابت از عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي-عروقي است و معمولا با عوامل خطر ديگر همراهي دارد و گاهي شايد ايجاد كننده آنها باشد، مبتلايان به ديابت بايد بيش از ديگران مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند.

 

پژوهش‌هاي فراوان پزشكي نيز نشان داده‌اند كه عوامل خطر قلبي- عروقي در مبتلايان به ديابت نوع ٢ شايع‌تر   هستند.

 

بيماري‌هاي قلبي - عروقي را مي‌توان به سه گروه عمده تقسيم كرد:

 

* بيماري‌هاي كرونري قلب

* حوادث عروقي مغز

* بيماري رگ‌هاي محيطي

 

بيماري‌هاي كرونري قلب

 

قلب يك پمپ عضلاني به اندازه مشت گره كرده انسان است كه در هر دقيقه به‌طور متوسط ٦٠ تا ١٠٠ بار مي تپد و خون را در بدن به گردش در مي‌آورد. گردش خون سبب مي‏شود كه اكسيژن و مواد غذايي به اندام‌هاي بدن برسد و مواد زاید ناشي از فعاليت سلول‌ها نيز دفع شود. عضله قلب هم از اين قاعده مستثني نيست و بايد خونرساني مناسب داشته باشد تا اين كار حياتي خود را به درستي انجام دهد.

 

خونرساني به عضله قلب توسط رگ‌هايي موسوم به «سرخرگ‌هاي كرونر» صورت مي گيرد.  رسيدن خون به قلب و ميزان فعاليت عضله قلب تا حدي مشابه وضعيت عرضه و تقاضا است؛ هرچه قلب فعاليت بيشتري داشته باشد (مثلا هنگام فعالیت‏هاي سنگين بدني يا اضطراب و تنش)، به خون بيشتري احتياج خواهد داشت. سرخرگ‏هاي كرونر بايد بتوانند اين افزايش نياز را تأمين كنند وگرنه سلول‌هاي عضله قلب با مشكل روبه‌رو خواهند شد.

 

تصلب شرايين و همچنين پيدايش لخته درون رگ‏هاي كرونر سبب مي شود كه خونرساني به سلول‌هاي عضله قلب كاهش يابد.  در نتيجه كمبود اكسيژن و مواد غذايي و انباشت مواد زاید در عضله قلب، دردي پديد مي آيد كه به «درد قلبي» يا «آنژين صدري» معروف است.

 

اگر سرخرگ كرونر به‌طور كامل (به وسيله تنگي شديد يا لخته خون) بسته شود، سلول‏هاي قلبي مربوط به حوزه آن سرخرگ خواهند مرد كه به اين وضعيت «انفاركتوس قلبي» مي‏گويند. گاهي نيز در اثر اختلال شديد و گسترده در كاركرد عضله قلب، مرگ ناگهاني رخ مي دهد.

 

نشانه‏هاي مهم بيماري قلبي

 

١. درد قفسه سينه: اين درد كوبنده يا فشارنده در ناحيه پشت جناغ سينه احساس مي شود و ممكن است به گردن، دست‌ها، پشت يا شكم هم انتشار يابد. آنژين صدري اغلب هنگام كارهاي بدني يا فشارهاي روحي و رواني كه فعاليت قلب افزايش پيدا مي‌كند، بروز مي‏کند و معمولاٌ با استراحت يا مصرف نيتروگليسیرين زيرزباني تسكين مي‌کند. اگر درد با استراحت يا چندين دقيقه پس از مصرف قرص زیرزباني بهبود نيافت و به ويژه اگر همراه با تنگي نفس، تهوع و تعرق شديد بود، ممكن است نشانه انفاركتوس قلبي باشد.

 

براساس گزارش مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران به دليل اختلال در اعصاب محيطي، شدت نشانه‌هاي بيماري قلبي در افراد ديابتي ممكن است كمتر از ميزان مورد  انتظار باشد (انفاركتوس بي‌سروصدا)؛ از اين رو شما كه به بيماري ديابت مبتلا هستيد بايد بيشتر متوجه چنين نشانه‌هايي باشيد و به موقع به پزشك مراجعه كنيد.

 

البته به ياد داشته باشيد كه دردهاي قفسه سينه فقط نشانه بيماري قلبي نيستند و ممكن است مثلاٌ در اثر بيماري‌هاي گوارشي يا ريوي نيز پديد آيند.

 

٢. تنگي نفس: احساس تنگي نفس مي تواند از نشانه‌هاي بيماري كرونري قلب باشد گرچه در بسياري از بيماري‌هاي تنفسي و... نيز اين حالت پديد مي‌آيد.

 

٣. تپش قلب: در اين وضعيت، فرد به‌طور ناراحت‌كننده‌اي ضربان قلب خود را احساس مي‏كند. تپش قلب در حالت‌هاي اضطرابي و برخي بيماري‌هاي ديگر قلبي نيز ممكن است پديد آيد.

 

٤. خير يا ادم: در مراحل پيشرفته‌تر بيماري قلبي (نارسايي قلب) كه كاركرد پمپ اشكال پيدا مي‌كند، مايع موجود در بافت‌هاي بدن (به ويژه بخش‌هاي پاييني بدن مثل قوزك پاها) به‌طور كامل تخليه نمي‌شود و در زير جلد انباشته مي‌شود.  البته خير يا ادم در نتيجه بيماري‌هاي واريسي پاها، بيماري كبد، اختلالات كليوي و... نيز ممكن است پديد آيد.

 

حوادث عروقي مغز (سكته مغزي)

 

هنگامي كه رگ‌هاي تغذيه‌كننده مغز به شدت آسيب ببينند، خون به سلول‌هاي مغزي نمي‏رسد و آنها دچار مرگ خواهند شد كه به اين حالت «انفاركتوس مغزي» مي‏گويند. سكته مغزي هم در اثر تنگي و بسته شدن رگ‌هاي مغز پديد مي آيد و هم به دنبال پاره شدن و خونريزي رگ‌هاي مغز.

 

مهم‌ترين عامل خطر براي حوادث عروقي مغز افزايش فشار خون (پرفشاري خون) است. خطر سكته مغزي در مبتلايان به ديابت كه فشار خون بالا هم دارند، دو برابر افرادي است كه تنها به پرفشاري خون دچار هستند. اين مسأله اهميت كنترل فشار خون در بيماري ديابت را آشكارتر مي سازد.

 

نشانه‌هاي حوادث عروقي مغز بسته به اينكه كدام قسمت مغز اختلال خونرساني پيدا كند، بسيار گوناگون هستند. كرختي يا ضعف حركتي شديد (فلج) در يك نيمه بدن و نابينايي يا تاري ديد زودگذر يك چشم ازجمله نشانه‌هاي حوادث عروقي مغز هستند.

 

بيماري رگ‌هاي محيطي

 

منظور از بيماري رگ‌هاي محيطي، بيماري‌هايي است كه عروق بيرون از قلب و مغز را گرفتار مي كنند.  اين بيماري‌ها معمولا در نتيجه تنگ شدن رگ‌هايي كه خون را به پاها و دست‌ها مي‏رسانند، پديد مي‌آيند.  كاهش خونرساني به پاها سبب دو نوع عارضه مي‌شود:

 

١. قنقار يا ياگانگرن: مرگ بافتي در اثر نرسيدن خون به اندام‌ها كه در نهايت به قطع آن عضو مي انجامد.

 

٢. لنگش متناوب: به علت تصلب شرايين خونرساني كننده پاها، پس از مدتي راه رفتن درد شديدي معمولاٌ در عضلات پشت ساق پا به وجود مي‏آيد.

 

به طور كلي احتمال اينكه مبتلايان به ديابت نياز به قطع قسمتي از پاهايشان پيدا كنند، ١٥ تا ٤٠ برابر جمعيت جامعه است.  بنابراين پايبندي به توصيه‌هاي مربوط به پيشگيري از بيماري‏هاي قلبي- عروقي و نيز رعايت اصول مراقبت از پاها، براي افراد ديابتي بسيار اهميت دارد.

 

اصول پيشگيري از بيماري‌هاي قلب و عروق در افراد ديابتي

 

١. چربي (به ويژه كلسترول) خون خود را كاهش دهيد.

 

كلسترول كه نوعي چربي است، در پيدايش و گسترش تصلب شرايين نقش مهمي دارد زيرا مي تواند در ديواره رگ‌ها رسوب كند و همراه با عوامل ديگر به تنگي و بسته شدن سرخرگ‏ها بينجامد.  

كلسترول دو نوع مهم دارد: يكي كلسترول «بد» (LDL) كه موجب بسته شدن رگ‌ها و بيماري قلبي-عروقي مي شود و دوم كلسترول «خوب» (HDL) كه كلسترول اضافي بدن را از بافت‌ها خارج مي كند و خطر بيماري قلبي را مي‌كاهد. نوعي از كلسترول كه بايد غلظت كمي در خون داشته باشد، همان نوع «بد» يا LDL است.

 

شما مي توانيد با پرهيز از مصرف غذاهاي پرچربي و رعايت توصيه‌هاي پزشكتان، چربي خون خود را در سطح مناسب نگه داريد.

 

٢. فشار خون خود را كنترل كنيد

 

فشار خون بالا افزون بر اينكه فشار بيشتري بر قلب وارد مي‌سازد و نياز آن به خون را افزايش مي‌دهد، روند تصلب شرايين را هم تسريع مي كند و سبب آسيب اندام‌هاي گوناگون بدن مي‌شود.

 

٣. وزن خود را به حد مناسب برسانيد

 

چاقي عامل خطر مهمي براي افزايش فشار خون است. همچنين چاقي يا اضافه وزن موجب افزايش مقاومت سلول‌هاي بدن نسبت به انسولين مي‌شود. شما بايد زير نظر يك پزشك يا متخصص تغذيه وزن بدنتان را به ميزان متناسب باقد، جنس و سن خود برسانيد.

 

٤. سيگار نكشيد

 

استعمال دخانيات سبب افزايش ضربان قلب و در نتيجه كار قلب مي‌شود و فشار خون را هم بالا مي‌برد. همچنين سيگار با اثر روي عوامل انعقادي و نيز غليظ كردن خون احتمال تشكيل لخته و بسته شدن سرخرگ‌ها را افزايش مي‌دهد.  افزون براين، سيگار با اثر بر رگ‌هاي كوچك، خونرساني به بخش‌هاي انتهايي اندام‌ها (به ويژه پاها) را مختل مي‌كند و اين عارضه در افراد ديابتي كه گرفتاري اعصاب محيطي نيز دارند، بسيار مهم است و خطر قطع عضو را باز هم افزايش مي‌دهد. اين آثار جداي از سرطان‌زايي سيگار است كه موجب ناتواني و مرگ خواهد شد. امروزه سيگار مهم‌ترين علت قابل پيشگيري سرطان به شمار مي‌آيد.

 

٥.  قند خون خود را كنترل كنيد

 

كنترل دقيق قند خون، هم به‌طور مستقيم و هم به‌طور غيرمستقيم، نقش مهمي در پيشگيري از بيماريهاي عروقي مي‌تواند داشته باشد.

 

٦. فعاليت ورزشي منظم داشته باشيد

 

پژوهش‏هاي پزشكي نشان داده‌اند كه داشتن يك زندگي كم تحرك (از نظر بدني)، صرف نظر از عوامل خطر ديگر، احتمال ديابت، چاقي و بيماري كرونري قلب را افزايش مي‌دهد.  پياده‏روي، دوچرخه سواري، تنيس روي ميز، باغباني و دويدن آرام فعاليت‌هاي بدني هستند كه اثر مفيدي بر تندرستي شما خواهند داشت. توصيه مي شود كه روزانه ٣٠ دقيقه به فعاليت بدني بپردازيد، مي توانيد اين ميزان فعاليت را در سه دوره ١٠ دقيقه‌اي (بافاصله) نيز انجام دهيد. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟